Page 97 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 97

Značilnosti obrnjene učilnice


             učne cilje usvojijo pred vstopom v učilnico, kar pomeni, da doma obravna-
             vajo novo učno snov s pomočjo videoposnetka učiteljeve razlage, čas v učil-
             nici pa je namenjen doseganju višjih ravni taksonomije učnih ciljev.
               Obrnjena učilnica predstavlja prostor obrnjenega učenja, pri katerem je
             center pouka učenec, spremenjene strategije pa le prispevajo k njegovemu
             izčrpnemuinobstojnemuznanju(Bergmann in Sams, 2012). Termin obrnjeno
             učenje in poučevanje predstavlja podsistem pouka in ga bomo v nadaljeva-
             nju pogosteje uporabljali, saj obrnjeno učenje in poučevanje vključujeta ak-
             tivnosti učiteljev ter učencev v učnem procesu (Plut-Pregelj, 2015, v Plešec
             Gasparič in Valenčič Zuljan, 2019).

             Značilnosti obrnjene učilnice
             Obrnjena učilnica zajema obrnjeno učenje in poučevanje, pri katerem aktiv-
             nosti, ki so tradicionalno izvedene v učilnici oz. predavalnici, zamenjamo z
             aktivnostmi, ki tradicionalno potekajo zunaj učilnice, torej doma (Honeycutt
             in Garrett, 2014).
               Za obrnjeno učenje in poučevanje je značilno, da se aktivnosti, ki so jih po-
             samezniki opravljali izven učilnice v obliki domače naloge, dokončajo v učil-
             nicah tekom pouka, aktivnosti, ki se pri tradicionalnem poučevanju končajo
             v učilnici, pa posamezniki dokončajo, preden pridejo v učilnico (npr. usvaja-
             nje snovi oz. učnega gradiva). To poteka tako, da si učenci pred vstopom v
             učilnico ogledajo videoposnetek vnaprej posnetega predavanja ali druge vi-
             deovsebine, povezane s tematiko snovi, v učilnici pa prejmejo zadolžitve oz.
             aktivnosti, ki jih dokončajo individualno, skupaj z drugimi ali učiteljem. Pre-
             cej modelov obrnjene učilnice se začne tudi tako, da imajo učenci ter učitelj
             najprej stik v predavalnici, nato pa sledijo aktivnosti in zadolžitve izven ra-
             zreda. Aktivnosti izven učilnice ne vključujejo le ogleda videopredavanj, tem-
             več tudi spletne aktivnosti, teste, kvize in razneinteraktivnespletne dejav-
             nosti, preko katerih lahko učitelj preveri uspešnost pri usvajanju neke snovi
             pred vstopom v učilnico. Pomemben cilj obrnjenega učenja je, da učitelji pre-
             nehajo razmišljati o pouku kot o prvenstvenem načinu podajanja znanja in
             da poskusijo določene stvari narediti drugače. Za obrnjeno učenje je torej
             značilno tudi to, da se morajo učitelji prenehati zanašati na predavanja in za-
             četi prakticirati aktiven način poučevanja, pri katerem je v središču dogajanja
             učenec (Honeycutt in Garrett, 2014).
               Pri obrnjeni učilnici obstajajo štirje stebri (ključni pogoji), ki morajo biti
             zagotovljeni, če želimo govoriti o obrnjenem učenju in poučevanju. To so
             fleksibilno okolje, učna kultura, načrtovana vsebina in strokoven predavatelj
             (Hamdan idr., 2013):


                                                                            97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102