Page 97 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 97
Značilnosti obrnjene učilnice
učne cilje usvojijo pred vstopom v učilnico, kar pomeni, da doma obravna-
vajo novo učno snov s pomočjo videoposnetka učiteljeve razlage, čas v učil-
nici pa je namenjen doseganju višjih ravni taksonomije učnih ciljev.
Obrnjena učilnica predstavlja prostor obrnjenega učenja, pri katerem je
center pouka učenec, spremenjene strategije pa le prispevajo k njegovemu
izčrpnemuinobstojnemuznanju(Bergmann in Sams, 2012). Termin obrnjeno
učenje in poučevanje predstavlja podsistem pouka in ga bomo v nadaljeva-
nju pogosteje uporabljali, saj obrnjeno učenje in poučevanje vključujeta ak-
tivnosti učiteljev ter učencev v učnem procesu (Plut-Pregelj, 2015, v Plešec
Gasparič in Valenčič Zuljan, 2019).
Značilnosti obrnjene učilnice
Obrnjena učilnica zajema obrnjeno učenje in poučevanje, pri katerem aktiv-
nosti, ki so tradicionalno izvedene v učilnici oz. predavalnici, zamenjamo z
aktivnostmi, ki tradicionalno potekajo zunaj učilnice, torej doma (Honeycutt
in Garrett, 2014).
Za obrnjeno učenje in poučevanje je značilno, da se aktivnosti, ki so jih po-
samezniki opravljali izven učilnice v obliki domače naloge, dokončajo v učil-
nicah tekom pouka, aktivnosti, ki se pri tradicionalnem poučevanju končajo
v učilnici, pa posamezniki dokončajo, preden pridejo v učilnico (npr. usvaja-
nje snovi oz. učnega gradiva). To poteka tako, da si učenci pred vstopom v
učilnico ogledajo videoposnetek vnaprej posnetega predavanja ali druge vi-
deovsebine, povezane s tematiko snovi, v učilnici pa prejmejo zadolžitve oz.
aktivnosti, ki jih dokončajo individualno, skupaj z drugimi ali učiteljem. Pre-
cej modelov obrnjene učilnice se začne tudi tako, da imajo učenci ter učitelj
najprej stik v predavalnici, nato pa sledijo aktivnosti in zadolžitve izven ra-
zreda. Aktivnosti izven učilnice ne vključujejo le ogleda videopredavanj, tem-
več tudi spletne aktivnosti, teste, kvize in razneinteraktivnespletne dejav-
nosti, preko katerih lahko učitelj preveri uspešnost pri usvajanju neke snovi
pred vstopom v učilnico. Pomemben cilj obrnjenega učenja je, da učitelji pre-
nehajo razmišljati o pouku kot o prvenstvenem načinu podajanja znanja in
da poskusijo določene stvari narediti drugače. Za obrnjeno učenje je torej
značilno tudi to, da se morajo učitelji prenehati zanašati na predavanja in za-
četi prakticirati aktiven način poučevanja, pri katerem je v središču dogajanja
učenec (Honeycutt in Garrett, 2014).
Pri obrnjeni učilnici obstajajo štirje stebri (ključni pogoji), ki morajo biti
zagotovljeni, če želimo govoriti o obrnjenem učenju in poučevanju. To so
fleksibilno okolje, učna kultura, načrtovana vsebina in strokoven predavatelj
(Hamdan idr., 2013):
97