Page 96 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 96

Obrnjena učilnica – obrnjeno učenje in poučevanje

                        Tradicionalni učni proces          Obrnjeno učenje in poučevanje

                                              Vrednotenje

                                                Sinteza       Učenci v šoli samostojno
                     Učenci obravnavajo novo
                                                              ali s pomočjo sošolcev in
                         učno snov v šoli pod
                                                              učitelja dosegajo višje ravni
                          vodstvom učitelja     Analiza       taksonomije učnih ciljev
                                               Uporaba

                   Učenci so odgovorni, da
                                              Razumevanje        Učenci obravnavajo novo
                     preko učenja doma in
                                                                 učno snov doma s pomočjo
                   domače naloge dosežejo
                                                                 videoposnetka učiteljeve
                    višje ravni taksonomije     Znanje           razlage
                            učnih ciljev
                  Slika 15.1 Bloomova taksonomija učnih ciljev v tradicionalnem učnem procesu
                          in pri konceptu obrnjenega učenja in poučevanja (prirejeno po Bormann,
                          2014, v Plešec Gasparič, 2019)


                  Obrnjena učilnica in njen nastanek
                  »Obrnjeno učenje in poučevanje je inovacija, ki je nastala na podlagi ovre-
                  dnotenja lastne prakse pri učiteljih in iskanja idej za izboljšanje svojega pou-
                  čevanja ter povečanja učinkovitosti učenja učencev« (Plešec Gasparič, 2019,
                  str. 118). Koncept obrnjene učilnice se je pojavil leta 2006 in je prešel že več
                  razvojnih faz, kar pa je vplivalo tudi na terminološki vidik tega koncepta.
                  Sprva je temeljil predvsem na uporabi videoposnetka kot medija kakovost-
                  nejšega posredovanja snovi, učitelj pa je bil v središču pouka. V naslednji ra-
                  zvojni fazi je model še zmeraj ostal osredotočen na učiteljev prenos znanja,
                  vendar so pri tem upoštevali še učni tempo učencev. Sčasoma se je koncept
                  obrnjene učilnice osredotočil na učenca, kar pomeni, da je središče pouka
                  postal učenec, hkrati pa so velik pomen pripisali še doseganju višjih takso-
                  nomskih stopenj učnih ciljev po Bloomovi taksonomiji (Bergmann in Sams,
                  2012).
                    Slika 15.1 predstavlja razliko med doseganjem učnih ciljev v tradicionalnem
                  učnem procesu in tistem s pomočjo koncepta obrnjenega učenja ter pouče-
                  vanja glede na Bloomovo taksonomijo. Iz slike lahko razberemo, da se pri tra-
                  dicionalnem pouku v učilnicah dosega učne cilje nižjih ravni, kot sta znanje,
                  razumevanje, in občasno tudi višje ravni, kamor sodijo uporaba, analiza, sin-
                  teza in vrednotenje, kar pa posamezniki dosegajo doma na podlagi opravlja-
                  nja domačih nalog in učenja. Pri obrnjenem poučevanju posamezniki nižje


                  96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101