Page 96 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 96
Obrnjena učilnica – obrnjeno učenje in poučevanje
Tradicionalni učni proces Obrnjeno učenje in poučevanje
Vrednotenje
Sinteza Učenci v šoli samostojno
Učenci obravnavajo novo
ali s pomočjo sošolcev in
učno snov v šoli pod
učitelja dosegajo višje ravni
vodstvom učitelja Analiza taksonomije učnih ciljev
Uporaba
Učenci so odgovorni, da
Razumevanje Učenci obravnavajo novo
preko učenja doma in
učno snov doma s pomočjo
domače naloge dosežejo
videoposnetka učiteljeve
višje ravni taksonomije Znanje razlage
učnih ciljev
Slika 15.1 Bloomova taksonomija učnih ciljev v tradicionalnem učnem procesu
in pri konceptu obrnjenega učenja in poučevanja (prirejeno po Bormann,
2014, v Plešec Gasparič, 2019)
Obrnjena učilnica in njen nastanek
»Obrnjeno učenje in poučevanje je inovacija, ki je nastala na podlagi ovre-
dnotenja lastne prakse pri učiteljih in iskanja idej za izboljšanje svojega pou-
čevanja ter povečanja učinkovitosti učenja učencev« (Plešec Gasparič, 2019,
str. 118). Koncept obrnjene učilnice se je pojavil leta 2006 in je prešel že več
razvojnih faz, kar pa je vplivalo tudi na terminološki vidik tega koncepta.
Sprva je temeljil predvsem na uporabi videoposnetka kot medija kakovost-
nejšega posredovanja snovi, učitelj pa je bil v središču pouka. V naslednji ra-
zvojni fazi je model še zmeraj ostal osredotočen na učiteljev prenos znanja,
vendar so pri tem upoštevali še učni tempo učencev. Sčasoma se je koncept
obrnjene učilnice osredotočil na učenca, kar pomeni, da je središče pouka
postal učenec, hkrati pa so velik pomen pripisali še doseganju višjih takso-
nomskih stopenj učnih ciljev po Bloomovi taksonomiji (Bergmann in Sams,
2012).
Slika 15.1 predstavlja razliko med doseganjem učnih ciljev v tradicionalnem
učnem procesu in tistem s pomočjo koncepta obrnjenega učenja ter pouče-
vanja glede na Bloomovo taksonomijo. Iz slike lahko razberemo, da se pri tra-
dicionalnem pouku v učilnicah dosega učne cilje nižjih ravni, kot sta znanje,
razumevanje, in občasno tudi višje ravni, kamor sodijo uporaba, analiza, sin-
teza in vrednotenje, kar pa posamezniki dosegajo doma na podlagi opravlja-
nja domačih nalog in učenja. Pri obrnjenem poučevanju posamezniki nižje
96