Page 95 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 95

15



                  Obrnjena učilnica – obrnjeno

                  učenje in poučevanje


                  Obrnjena učilnica je prostor, kjer potekata obrnjeno učenje in poučeva-
                  nje, pri katerih je center pouka učenec, nove strategije pa le prispevajo k
                  trajnemu znanju učencev. Ta koncept je bil v prakso vpeljan po modelu od
                  spodaj navzgor, kar pomeni, da so bili njegovi pobudniki učitelji. S preho-
                  dom dela učnega procesa iz predavanja v domače okolje se v učilnici od-
                  pirajo nove priložnosti za individualizacijo učenja in prilagajanje potre-
                  bam posameznih učencev. Poleg tega obrnjena učilnica spodbuja sode-
                  lovanje med učenci in učitelji ter omogoča bolj diferencirano in interak-
                  tivnejše poučevanje. Čeprav sta za učinkovito izvajanje obrnjene učilnice
                  potrebna ustrezno usposabljanje učiteljev in tehnična podpora, lahko ta
                  pristopprineseštevilnedolgoročnekoristizaizboljšanjekakovostiizobra-
                  ževanja in pripravo učencev na sodobno delovno okolje.




             Obrnjena učilnica, znana tudi kot obrnjeno učenje ali obrnjeni razred, pred-
             stavlja inovativen pristop k poučevanju, ki spreminja tradicionalno dinamiko
             učenja in poučevanja. Pri obrnjeni učilnici se tradicionalni model učenja, kjer
             učitelj v razredu predava novo snov, zamenja s pristopom, kjer učenci pred-
             hodno samostojno pridobijo osnovno znanje iz domačega okolja, pogosto z
             uporabo videoposnetkov, spletnih predavanj ali drugih virov. Nato se v šol-
             skem okolju ta znanja nadgradijo, utrdijo in razširijo skozi različne aktivnosti,
             kot so razprave, vaje, projekti in eksperimenti. Obrnjena učilnica spodbuja
             aktivno učenje, kritično razmišljanje in sodelovanje ter omogoča prilagodlji-
             vost učnega procesa posameznim potrebam in hitrostim učencev.
               Obrnjena učilnica je nova strategija učenja in povezovanja, ki deluje v na-
             sprotju s tradicionalnim pristopom, njena začetnika pa sta Jonathan Ber-
             gmann in Aaron Sams, srednješolska učitelja kemije, ki sta si prizadevala
             učence postaviti na prvo mesto (Plešec Gasparič, 2019). Obrnjeno učenje in
             poučevanje je posebno po tem, da se aktivnosti, vključno s tistimi, ki pri tra-
             dicionalnem pristopu štejejo kot domače naloge, izvajajo v šoli, doma pa si
             učenci ogledajo spletna predavanja, opravljajo raziskave in preko posrednika
             z razredom sodelujejo v razpravah. Obrnjena učilnica vključuje kombinirano
             učenje, njen cilj je povečati vključenost učencev v izobraževalni proces (Ho-
             neycutt in Garrett, 2014).




                                                                            95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100