Page 23 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 23

Spremljava k petju

               Prve otroške pesmi se začnejo zapisovati v 16. stoletju. Najstarejše otroške
             pesmice, ki so zapisane, so uspavanke (Carpenter in Prichard, 1984). Poznamo
             jih v vseh kulturah. Verzi otroških pesmic so prišli iz različnih virov, z uganka-
             mi, s pregovori, z baladami, iz zgodovinskimi dogodkov in starodavnih po-
             ganskih ritualov.
               Z razvojem snemalne tehnike so se otroške pesmi kmalu začele prodaja-
             ti na gramofonskih ploščah in kasneje na ostalih avdio- ter videostandardih
             (kasete, CD-ji). Vse od 50. let prejšnjega stoletja so vse večje založbe izdelo-
             vale albume za otroke, ki so večinoma temeljili na priljubljenih risankah ali
             otroških pesmicah in so jih brale velike gledališke ali filmske zvezde.
               Raziskave podpirajo trditev, da glasba in rime povečujejo otrokovo spo-
             sobnost prostorskega sklepanja, kar pomaga pri učenju matematičnih veščin
             (Associated Press, 1994).
               Otroške akcijske pesmi ponujajo bogate učne izkušnje, s katerimi si otroci
             zapomnijo informacije na različne načine. Med poslušanjem otroških akcij-
             skih pesmi se učijo – glasbeno, glasovno, vizualno in fizično. Združevanje teh
             učnih načinov v otroških akcijskih pesmicah pomaga izboljšati pomnjenje in-
             formacij ter fino in grobo motoriko.

             Spremljava k petju
             Človek je razvijal petje in pevske tehnike, kasneje pa jim je začel dodajati
             spremljavo – najprej ritmično spremljavo samo s tolkali. Kasneje so se poja-
             vili inštrumenti, s katerimi je bilo mogoče igrati akorde (brenkala, klaviature,
             intonirana tolkala).
               Spremljava je glasbeni del, ki zagotavlja ritmično in harmonično podporo
             melodiji ali glavni temi pesmi. Obstaja veliko različnih stilov in vrst spremljave
             v različnih zvrsteh ter stilih glasbe.
               Spremljavo za vokal na klavir, ukulele ali kitaro lahko igra ista oseba, ki hkra-
             ti tudi poje.
               V nekaterih redkih primerih pa se lahko solo pevec spremlja celo z uporabo
             svojega glasu in telesa (angl. bodypercussion2). Ljudske pesmi se tradicional-
             no pojejo brez spremljave.
               Spremljavo vokalne melodije ali inštrumentalnega sola lahko igra tudi
             glasbena zasedba v velikosti od dua vse do večjih zasedb, kot so koncertne
             skupine, big bandi, orkestri v glasbenem gledališču ali operi. Pri zborovski
             glasbi lahko vokalni solo spremljajo drugi pevci v zboru, ki pojejo harmo-
             nične dele ali kontramelodije. Najpriljubljenejši inštrument za spremljavo v


            2  Bodypercussion – zvok z ritmom, ki ga izvajalec udarja po človeškem telesu.


                                                                             23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28