Page 115 - Učilnica za življenje
P. 115

Povezovanje angleščine in spoznavanja okolja v tretjem razredu


             cijske zmožnosti, občutek odgovornosti ter ustvarjalnost (Novak idr., 2009).
             Videti je bilo, da so predani dejavnosti ter da svoje habitate ustvarjajo po-
             drobno ter premišljeno.
               Pri drugem raziskovalnem vprašanju nas je zanimalo, na kakšen način razi-
             skovalno učenje vpliva na govorne zmožnosti učencev pri pouku angleščine.
             Glede na rezultate, ki smo jih pridobili z analizo vprašalnika, lahko vidimo, da
             so imeli učenci z govornim izražanjem v angleščini nekaj težav. Večina jih je
             sicerpri trditvi»Težkomi jebilogovoritivangleščini«izbrala,dasestem
             ne strinjajo, vendar se je določen delež s trditvijo še vedno strinjal in s tem
             nakazal omenjene težave. Nekaj učencev je izpostavilo prav govorjenje kot
             najtežavnejši vidik celotnega projekta. Učenci so predvsem na začetku po-
             gosto uporabljali slovenščino, v angleščini pa so uporabljali zgolj obravna-
             vane povedi. Kasneje pa so s postopnim uvajanjem komunikacijskih vzorcev
             in novega besedišča vedno pogosteje uporabljali angleščino. Postali so sa-
             mozavestnejši, bolje so razumeli navodila, kar lahko pripišemo učinkovitemu
             načrtovanju jezika pri pristopu CLIL, kot poudarjajo številni avtorji (Klimova,
             2012; Marsh, 2012).
               Analiza govorne predstavitve je pokazala, da so bili učenci pri nalogi veči-
             noma uspešni. Med štirimi ocenjevanimi sklopi (vsebina, slovnica in besedi-
             šče, izgovorjava ter samostojnost predstavitve) so najboljše rezultate dose-
             gali pri slovnici in besedišču. Razvijanje slovnične zmožnosti je bilo vseskozi
             dobro podprto, tako z že vnaprej oblikovanim opisom živali, s katerim so si
             lahko pomagali pri govorjenju, kot z nedokončanimi stavki na učnem listu.
             Pri ustni predstavitvi so bili učenci najslabše ocenjeni na področju samostoj-
             nosti predstavljanja. Četudi so morda večino besedila znali prosto povedati,
             so ves čas pogledovali na list in s tem izgubili kar nekaj točk. Kljub vsemu pa
             pri trditvi »Brez težav sem predstavil/-a svoj končni izdelek« nihče ni označil
             odgovora »Ne strinjam se«. Večina se jih je s trditvijo srednje strinjala, kar bi
             lahko interpretirali tako, da so se med predstavitvami sicer soočali z nekate-
             rimi težavami, vendar po njihovem mnenju niso bile tako velike, da bi jih bilo
             treba posebej izpostaviti.
               Na podlagi navedenega lahko zaključimo, da je kljub nekaterim izposta-
             vljenim težavam raziskovalno učenje pozitivno vplivalo na govorne zmož-
             nosti učencev, predvsem če upoštevamo, da so poleg predmetno specifič-
             nega besedišča in načrtovanih slovničnih struktur postopoma usvajali tuji
             jezik za splošno sporazumevanje, in sicer v kontekstu timskega in sodeloval-
             nega dela ter raziskovanja (Ivanuš Grmek in Javornik Krečič, 2011).
               Pri tretjem raziskovalnem vprašanju nas je zanimalo, kako uspešno se raz-
             iskovalno učenje in pristop CLIL povezujeta s tujejezikovnim poukom. Za


                                                                            115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120