Page 117 - Učilnica za življenje
P. 117

Povezovanje angleščine in spoznavanja okolja v tretjem razredu


             Sklepi
             Čeprav dandanes v praksi učitelji večinoma že uporabljajo sodobne načine
             poučevanja, je pri tujejezikovnem pouku na razredni stopnji še vedno malo
             poudarka na samostojnem raziskovanju. S predstavljeno raziskavo smo pri-
             dobili pomemben vpogled v uspešnost raziskovalnega pristopa in pristopa
             CLIL pri tujejezikovnem pouku. Na podlagi opazovanja in rezultatov anke-
             tnega vprašalnika lahko sklenemo, da so se učenci pri izvedenih urah do-
             bro počutili ter da so se brez težav ter z visoko stopnjo aktivnosti vključevali
             v vse dejavnosti. Izrazili so pozitivna stališča do samostojnega raziskovanja
             in visoko motivacijo za učenje po pristopu CLIL. Izbrana pristopa omogo-
             čata usvajanje zahtevnejšega znanja ter višjih kognitivnih spretnosti, kar je
             bilo še posebej izpostavljeno pri izbrani temi s področja spoznavanja oko-
             lja. Prednosti rabe omenjenih pristopov pri pouku angleščine vidimo pred-
             vsem v spodbujanju učenčeve ustvarjalnosti, domišljije, kritičnega mišljenja,
             reševanja problemov, komunikacijskih sposobnosti, socialnih spretnosti ter v
             možnostih za individualizacijo in prilagajanje dela učencem z različnimi spo-
             sobnostmi.
               Omeniti velja tudi omejitve raziskave, saj je bila ta izvedena na manjšem
             vzorcu, zato rezultatov ne moremo posplošiti. Ne glede na to smo pridobili
             pomemben vpogled v možnosti, ki jih pri tujejezikovnem pouku ponujata
             raziskovalni pristop in pristop CLIL. V prihodnje bi bilo smiselno raziskati po-
             vezavo omenjenih pristopov na drugih stopnjah izobraževanja.
               Nenazadnje lahko rečemo, da je raba različnih učnih pristopov v skladu
             s sodobnim pojmovanjem tujejezikovnega poučevanja, ki poleg razvijanja
             sporazumevalnih zmožnosti v ospredje čedalje pogosteje postavlja med-
             predmetno povezovanje in razvijanje splošnih kompetenc, kot so kompe-
             tence za trajnostni razvoj.

                  Opomba
                  Poglavje deloma temelji na neobjavljenem magistrskem delu Lare Kodrič Raz-
                  iskovalni pristop pri zgodnjem poučevanju angleščine po pristopu CLIL (2023).

                  Literatura
                  Ball, P., Kelly, K., in Clegg, J. (2015). Putting CLIL into practice. Oxford University
                     Press.
                  Coyle, D. (2005). CLIL planning tools for teachers. University of Nottingham.
                  Coyle, D. (2008). Content and language integrated learning: Towards a connec-
                     ted research agenda for CLIL pedagogies. International Journal of Bilingual
                     Education and Bilingualism, 10(5), 543–562.


                                                                            117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122