Page 117 - Učilnica za življenje
P. 117
Povezovanje angleščine in spoznavanja okolja v tretjem razredu
Sklepi
Čeprav dandanes v praksi učitelji večinoma že uporabljajo sodobne načine
poučevanja, je pri tujejezikovnem pouku na razredni stopnji še vedno malo
poudarka na samostojnem raziskovanju. S predstavljeno raziskavo smo pri-
dobili pomemben vpogled v uspešnost raziskovalnega pristopa in pristopa
CLIL pri tujejezikovnem pouku. Na podlagi opazovanja in rezultatov anke-
tnega vprašalnika lahko sklenemo, da so se učenci pri izvedenih urah do-
bro počutili ter da so se brez težav ter z visoko stopnjo aktivnosti vključevali
v vse dejavnosti. Izrazili so pozitivna stališča do samostojnega raziskovanja
in visoko motivacijo za učenje po pristopu CLIL. Izbrana pristopa omogo-
čata usvajanje zahtevnejšega znanja ter višjih kognitivnih spretnosti, kar je
bilo še posebej izpostavljeno pri izbrani temi s področja spoznavanja oko-
lja. Prednosti rabe omenjenih pristopov pri pouku angleščine vidimo pred-
vsem v spodbujanju učenčeve ustvarjalnosti, domišljije, kritičnega mišljenja,
reševanja problemov, komunikacijskih sposobnosti, socialnih spretnosti ter v
možnostih za individualizacijo in prilagajanje dela učencem z različnimi spo-
sobnostmi.
Omeniti velja tudi omejitve raziskave, saj je bila ta izvedena na manjšem
vzorcu, zato rezultatov ne moremo posplošiti. Ne glede na to smo pridobili
pomemben vpogled v možnosti, ki jih pri tujejezikovnem pouku ponujata
raziskovalni pristop in pristop CLIL. V prihodnje bi bilo smiselno raziskati po-
vezavo omenjenih pristopov na drugih stopnjah izobraževanja.
Nenazadnje lahko rečemo, da je raba različnih učnih pristopov v skladu
s sodobnim pojmovanjem tujejezikovnega poučevanja, ki poleg razvijanja
sporazumevalnih zmožnosti v ospredje čedalje pogosteje postavlja med-
predmetno povezovanje in razvijanje splošnih kompetenc, kot so kompe-
tence za trajnostni razvoj.
Opomba
Poglavje deloma temelji na neobjavljenem magistrskem delu Lare Kodrič Raz-
iskovalni pristop pri zgodnjem poučevanju angleščine po pristopu CLIL (2023).
Literatura
Ball, P., Kelly, K., in Clegg, J. (2015). Putting CLIL into practice. Oxford University
Press.
Coyle, D. (2005). CLIL planning tools for teachers. University of Nottingham.
Coyle, D. (2008). Content and language integrated learning: Towards a connec-
ted research agenda for CLIL pedagogies. International Journal of Bilingual
Education and Bilingualism, 10(5), 543–562.
117