Page 116 - Učilnica za življenje
P. 116

Lara Kodrič in Silva Bratož


                  omenjena pristopa sta značilna visoka motivacija učencev (Coyle idr., 2010;
                  Lipavic Oštir idr., 2015) in spodbujanje domišljije ter ustvarjalnosti (Ivanuš Gr-
                  mek idr., 2009). Iz rezultatov opazovalne lestvice lahko sklenemo, da je bila
                  vključenost učencev ocenjena zelo visoko, kar kaže na njihovo motivacijo
                  za tovrstne dejavnosti. Na osnovi opazovanja in analize njihovih izdelkov
                  ugotavljamo, da dejavnosti pristopa CLIL učinkovito razvijajo komunikacij-
                  ske zmožnosti učencev. Učenci so sledili navodilom v angleščini in posto-
                  poma vedno več uporabljali angleščino za sporazumevanje z učiteljem ter
                  s sošolci, pokazali so zmožnosti razumevanja besedil v angleščini, iskanja in
                  zapisovanja osnovnih podatkov, razvijanja predmetno specifičnega besedi-
                  šča v angleščini in govorne predstavitve končnega izdelka.
                    Pri tem jim je največ težav povzročalo pisanje v angleščini, na kar kažejo
                  rezultati anketnega vprašalnika. Učenci so namreč večkrat izpostavili, da je
                  bilo pri dejavnostih zanje težko pisanje. Poleg tega jih je pri trditvi »Težko
                  mi je bilo pisati v angleščini« veliko izbralo, da se s tem strinjajo. Rezultati so
                  pričakovani, saj se učenci glede na učni načrt za tuji jezik v 2. in 3. razredu
                  (Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2013)
                  s pisanjem v večji meri srečajo šele konec tretjega razreda in je bila torej to
                  za njih ena izmed prvih konkretnih izkušenj na tem področju. Po drugi strani
                  je analiza pisnih izdelkov pokazala, da so učenci zmožni (so)ustvarjanja ne
                  samo enostavnejših, temveč tudi nekoliko zahtevnejših besedil v angleškem
                  jeziku, vendar pri tem potrebujejo zadostno količino podpore. Poleg tega je
                  bilo razvidno, da so predvsem pri izdelovanju makete živalskega vrta ter pri
                  nalogah, kjer so delali v skupinah, postopoma učinkovito razvijali komunika-
                  cijske zmožnosti, kar predstavlja pomemben element pristopa CLIL (Klimova,
                  2012) ter socialne spretnosti (Rems Arzenšek, 2006).
                    Smiselno je tudi poudariti, da je učitelj, ki je izvajal dejavnosti, v skladu
                  s priporočili pristopa CLIL (Mehisto idr., 2008) učencem vseskozi nudil vrsto
                  različnih podpor in tako tudi tistim s šibkejšim znanjem angleščine omogo-
                  čil učinkovito sodelovanje v vseh dejavnostih. Učne ure, načrtovane na pod-
                  lagi pristopa CLIL v povezavi s raziskovalnim pristopom, nudijo veliko pro-
                  stora za diferenciacijo in inkluzivnost, saj je dejavnost moč prilagajati znanju
                  in potrebam posameznih učencev (Coyle idr., 2010) ter obenem zagotoviti
                  tujejezikovne zmožnosti, ki so uporabne v konkretnih življenjskih situacijah
                  (Rems Arzenšek, 2006). Prav tako je bilo učencem omogočeno, da na vsebino
                  gledajo z različnih zornih kotov (Klimova, 2012) ter tako razumejo, da se lahko
                  predmetna področja (angleščina, likovna umetnost, spoznavanje okolja, ma-
                  tematikaitd.) povezujejo in prepletajo znotrajeneobravnavaneteme(Ivanuš
                  Grmek in Javornik Krečič, 2011; Novak idr., 2009).


                  116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121