Page 110 - Učilnica za življenje
P. 110

Lara Kodrič in Silva Bratož


                  Preglednica 4 Rezultati lestvice počutja učencev
                  Število/delež                            Visoko  Zelo visoko  Skupaj
                  f                                                           
                  f                                       ,     ,     ,

                  denimi urami tujega jezika. Prav tako kot prejšnja je bila tudi ta lestvica pet-
                  stopenjska in je vključevala zelo nizko,nizko,zmerno, visoko ter zelo visoko
                  dobro počutjeučencev.Tudi pri tejlestvici jebilavsakastopnjaposebejopre-
                  deljena. V preglednici 4 lahko vidimo, da je bilo dobro počutje učencev med
                  izvedenimi učnimi urami zelo visoko, in sicer kar za 71,87 učencev. Za to
                  stopnjo je značilno, da učenci kažejo jasne znake dobrega počutja in zado-
                  voljstva. Učenci so bili med opazovanimi urami nasmejani, razigrani, spon-
                  tani, sproščeni, brez znakov kakršnega koli stresa, polni energije ter samoza-
                  vestni. Brez težav so izražali svoja mnenja in sodelovali z učitelji ter s sošolci.
                  Preostali delež, 28,13, pa kaže na to, da je bilo njihovo dobro počutje visoko,
                  kar pomeni, da so tudi na tej ravni kazali jasne znake zadovoljstva, vendar ti
                  niso bili neprestano vidni oz. enako intenzivni. Podatkov za zmerno, nizko ali
                  zelo nizko dobro počutje nismo pridobili, kar kaže na to, da tega pri izvedenih
                  urah ni bilo. Učenci se torej niso počutili nelagodno, jezno ali žalostno.
                    Poleg izpolnjevanja ocenjevalnih lestvic smo na ocenjevalni list zapisali
                  tudi dodatna opažanja, predvsem na področju razvijanja jezikovnih zmož-
                  nosti. Iz zapisanega izhaja, da so učenci aktivno in sproščeno uporabljali
                  ciljno besedišče ter se z navdušenjem vključevali v pogovor. Pri tem so sicer
                  razumeli zastavljena vprašanja v angleščini, vendar so odgovore nanje ter
                  svoje ideje podajali v slovenščini. V obeh razredih so učno uspešnejši učenci
                  ves čas govorili v angleščini, ostali pa so pri sporazumevanju postopoma pre-
                  hajali iz slovenščine v angleščino. Navodila v angleščini so učenci s pomočjo
                  različnih podpor razumeli, zato ni bilo potrebno prevajanje v slovenščino.
                    Pri postavljanju predvidevanj za življenjska okolja svojih živali je večina
                  učencev brez težav v angleščini izrazila t. i. mini hipotezo, npr. I think a lion
                  lives in the grassland habitat, It can live up to ten years. Na osnovi opazova-
                  nja smo tudi zaključili, da učenci niso imeli težav z usvajanjem predmetno
                  specifičnega izrazja in pojmov, ki opisujejo način prehranjevanja živali (npr.
                  a carnivore, a herbivore, an omnivore), ali povedi, s katerimi opisujemo živali
                  (npr. It is a carnivore).
                    Pri iskanju idej za izbor svoje živali so samostojno raziskovali, vendar so
                  nekateri pri tem potrebovali podporo in usmerjanje. Večje težave so se poja-
                  vljale zlasti pri raziskovanju na spletu, saj so bili nekateri učenci že zelo raču-
                  nalniško spretni, medtem ko je večina potrebovala podporo učitelja.


                  110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115