Page 114 - Učilnica za življenje
P. 114

Lara Kodrič in Silva Bratož


                    Primer predstavitve, s katero je učenec dosegel največje število točk pri
                  vseh treh sklopih:

                       My animal is a hedgehog. Its colour is brown, grey and tan. It’s got four
                       legs, a belly, eyes, a mouth, a nose and spikes. It weights around two
                       kilograms and it’s thirty centimetres long. It lives in the forest habitat.
                       It’sanomnivore,becauseiteatsmeatworms,crickets,fruitsandcooked
                       meat. They can live up to six years. They curl up into a ball when they
                       are scared. They make nests.

                    Učenec je pri predstavitvi uporabljal cele povedi, ki so bili ustrezne in
                  kompleksne. Prav tako je uporabljal vse ustrezne izraze, tudi tiste, ki smo
                  se jih naučili med izvedenimi urami (npr. an omnivore, a forest habitat). Nje-
                  gova izgovorjava je bila zelo dobro razumljiva in učinkovita. Predstavil je vse
                  potrebne podatke ter to storil brez kakršne koli pomoči.

                  Razprava
                  Rezultati opazovanja na osnovi lestvice počutja in vključenosti učencev ka-
                  žejo, da so se učenci med izvajanjem dejavnosti na temelju projektnega dela
                  dobro počutili ter bili aktivno vključeni v dejavnosti. Aktivno so sodelovali
                  pri vseh fazah projekta, od prve, katere glavni namen sta bila uvod v pro-
                  jekt ter iskanje različnih idej, pa vse do zadnje, kjer so svoje delo predstavili
                  drugim. Pokazali so veliko zanimanje za samostojno raziskovanje, čeprav je
                  prišlo tudi do težav zlasti pri rabi informacijsko-komunikacijske tehnologije
                  (IKT), kjer je bila potrebna dodatna podpora s strani učitelja. Kljub navede-
                  nemu so učenci pri trditvi »Iskanje podatkov o izbrani živali mi je povzročalo
                  težave« večinoma odgovorili, da se s tem ne strinjajo, kar bi lahko pomenilo,
                  da so bili v osnovi nad raziskovanjem na spletu navdušeni, zato tega niso za-
                  znali kot težavo.
                    Naosnovianalizerezultatovanketnegavprašalnikalahkozaključimo,daso
                  bili učenci nad samostojnim raziskovanjem nasploh navdušeni, saj so se zelo
                  strinjali s trditvijo, da je bilo zanje zanimivo raziskovati o izbrani živali. Prav
                  tako so izrazili pozitivno stališče do obravnavane teme. Učenci so pokazali
                  visoko motivacijo in pripravljenost za vključevanje v dejavnosti zlasti takrat,
                  ko sta bila na vrsti konkretno raziskovanje in izdelovanje. V tem so namreč
                  videli smisel in uporabnost (Rems Arzenšek, 2006). Glede na lestvico vključe-
                  nostijebilaaktivnostučencevnajvišjapriurahizdelovanjamaketeživalskega
                  vrta. Pri tem učenci niso razvijali le likovnih spretnosti, temveč tudi sposob-
                  nosti kritičnega mišljenja in reševanja problemov (Petek, 2012), komunika-


                  114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119