Page 114 - Učilnica za življenje
P. 114
Lara Kodrič in Silva Bratož
Primer predstavitve, s katero je učenec dosegel največje število točk pri
vseh treh sklopih:
My animal is a hedgehog. Its colour is brown, grey and tan. It’s got four
legs, a belly, eyes, a mouth, a nose and spikes. It weights around two
kilograms and it’s thirty centimetres long. It lives in the forest habitat.
It’sanomnivore,becauseiteatsmeatworms,crickets,fruitsandcooked
meat. They can live up to six years. They curl up into a ball when they
are scared. They make nests.
Učenec je pri predstavitvi uporabljal cele povedi, ki so bili ustrezne in
kompleksne. Prav tako je uporabljal vse ustrezne izraze, tudi tiste, ki smo
se jih naučili med izvedenimi urami (npr. an omnivore, a forest habitat). Nje-
gova izgovorjava je bila zelo dobro razumljiva in učinkovita. Predstavil je vse
potrebne podatke ter to storil brez kakršne koli pomoči.
Razprava
Rezultati opazovanja na osnovi lestvice počutja in vključenosti učencev ka-
žejo, da so se učenci med izvajanjem dejavnosti na temelju projektnega dela
dobro počutili ter bili aktivno vključeni v dejavnosti. Aktivno so sodelovali
pri vseh fazah projekta, od prve, katere glavni namen sta bila uvod v pro-
jekt ter iskanje različnih idej, pa vse do zadnje, kjer so svoje delo predstavili
drugim. Pokazali so veliko zanimanje za samostojno raziskovanje, čeprav je
prišlo tudi do težav zlasti pri rabi informacijsko-komunikacijske tehnologije
(IKT), kjer je bila potrebna dodatna podpora s strani učitelja. Kljub navede-
nemu so učenci pri trditvi »Iskanje podatkov o izbrani živali mi je povzročalo
težave« večinoma odgovorili, da se s tem ne strinjajo, kar bi lahko pomenilo,
da so bili v osnovi nad raziskovanjem na spletu navdušeni, zato tega niso za-
znali kot težavo.
Naosnovianalizerezultatovanketnegavprašalnikalahkozaključimo,daso
bili učenci nad samostojnim raziskovanjem nasploh navdušeni, saj so se zelo
strinjali s trditvijo, da je bilo zanje zanimivo raziskovati o izbrani živali. Prav
tako so izrazili pozitivno stališče do obravnavane teme. Učenci so pokazali
visoko motivacijo in pripravljenost za vključevanje v dejavnosti zlasti takrat,
ko sta bila na vrsti konkretno raziskovanje in izdelovanje. V tem so namreč
videli smisel in uporabnost (Rems Arzenšek, 2006). Glede na lestvico vključe-
nostijebilaaktivnostučencevnajvišjapriurahizdelovanjamaketeživalskega
vrta. Pri tem učenci niso razvijali le likovnih spretnosti, temveč tudi sposob-
nosti kritičnega mišljenja in reševanja problemov (Petek, 2012), komunika-
114