Page 121 - Učilnica za življenje
P. 121

Medpredmetno povezovanje matematike

                  in naravoslovja v petem razredu
                  za razvoj kompetenc za trajnostnost

                  preko problemov

                  Marina Volk                    Mara Cotič
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  marina.volk@pef.upr.si         mara.cotic@pef.upr.si
                  V pričujočem prispevku je predstavljeno teoretično ozadje pristopa medpred-
                  metnega poučevanja skozi povezovanje matematike ter naravoslovja in teh-
                  nike z namenom razvijanja kompetenc za trajnostnost, ki so praviloma interdi-
                  sciplinarne. Matematično znanje in razvito matematično mišljenje, ki vključuje
                  tudi reševanje problemov, sta ključna za delovanje v današnji hitro spreminja-
                  joči se družbi, prepleteni s sodobno tehnologijo, oz. kot sta poudarila Aguele
                  in Usman (2007), brez matematike ni znanosti, brez znanosti ni sodobne teh-
                  nologije in brez sodobne tehnologije ni moderne družbe. Skozi prizmo spo-
                  znavanja in reševanja različnih vrst matematičnih problemov ter povezovanja
                  z razvojem kompetenc za trajnostnost smo pregledali matematična učna gra-
                  diva in zastavili primere problemskih nalog za učence 5. razreda, ki vključujejo
                  znanje matematike, naravoslovja in tehnike ter ob usmerjanju učencev v širši
                  kontekst naloge postopoma razvijajo kompetence za trajnostnost.
                  Ključnebesede: matematika, naravoslovje in tehnika, kompetence za trajnostni
                  razvoj, matematični problemi
                          © 2024 Marina Volk in Mara Cotič
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.121-138

             Uvod
             Učenci v osnovni šoli se ne izobražujejo za delovanje na področju znanosti,
             temveč bi morali pridobivati predvsem znanja in spretnosti za vsakdanje ži-
             vljenje, v katerem se ne srečujejo z vprašanji znanstvenih disciplin, ampak z
             življenjskimi problemi, ki so velikokrat večdisciplinarni in kompleksni. Učenci
             dobro poznajo vsebine posameznega predmeta, težko pa razdrobljeno in
             nepovezano znanje (Laurie, 2010) povezujejo pri reševanju resničnih proble-
             mov (Buljubašić-Kuzmanović, 2014). Priprava posameznika na reševanje iz-
             zivov prihodnosti se začne že v osnovni šoli z razvijanjem različnih kompe-
             tenc, kritičnega mišljenja ter spretnosti reševanja problemov. Anita Summer
             (2020) poudari pomen razvijanja matematične kompetence in veščin reše-
             vanja matematičnih problemov, saj je matematika odlično sredstvo za ra-


                  Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
                  za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126