Page 121 - Učilnica za življenje
P. 121
Medpredmetno povezovanje matematike
in naravoslovja v petem razredu
za razvoj kompetenc za trajnostnost
preko problemov
Marina Volk Mara Cotič
Univerza na Primorskem Univerza na Primorskem
marina.volk@pef.upr.si mara.cotic@pef.upr.si
V pričujočem prispevku je predstavljeno teoretično ozadje pristopa medpred-
metnega poučevanja skozi povezovanje matematike ter naravoslovja in teh-
nike z namenom razvijanja kompetenc za trajnostnost, ki so praviloma interdi-
sciplinarne. Matematično znanje in razvito matematično mišljenje, ki vključuje
tudi reševanje problemov, sta ključna za delovanje v današnji hitro spreminja-
joči se družbi, prepleteni s sodobno tehnologijo, oz. kot sta poudarila Aguele
in Usman (2007), brez matematike ni znanosti, brez znanosti ni sodobne teh-
nologije in brez sodobne tehnologije ni moderne družbe. Skozi prizmo spo-
znavanja in reševanja različnih vrst matematičnih problemov ter povezovanja
z razvojem kompetenc za trajnostnost smo pregledali matematična učna gra-
diva in zastavili primere problemskih nalog za učence 5. razreda, ki vključujejo
znanje matematike, naravoslovja in tehnike ter ob usmerjanju učencev v širši
kontekst naloge postopoma razvijajo kompetence za trajnostnost.
Ključnebesede: matematika, naravoslovje in tehnika, kompetence za trajnostni
razvoj, matematični problemi
© 2024 Marina Volk in Mara Cotič
https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.121-138
Uvod
Učenci v osnovni šoli se ne izobražujejo za delovanje na področju znanosti,
temveč bi morali pridobivati predvsem znanja in spretnosti za vsakdanje ži-
vljenje, v katerem se ne srečujejo z vprašanji znanstvenih disciplin, ampak z
življenjskimi problemi, ki so velikokrat večdisciplinarni in kompleksni. Učenci
dobro poznajo vsebine posameznega predmeta, težko pa razdrobljeno in
nepovezano znanje (Laurie, 2010) povezujejo pri reševanju resničnih proble-
mov (Buljubašić-Kuzmanović, 2014). Priprava posameznika na reševanje iz-
zivov prihodnosti se začne že v osnovni šoli z razvijanjem različnih kompe-
tenc, kritičnega mišljenja ter spretnosti reševanja problemov. Anita Summer
(2020) poudari pomen razvijanja matematične kompetence in veščin reše-
vanja matematičnih problemov, saj je matematika odlično sredstvo za ra-
Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.