Page 27 - Učilnica za življenje
P. 27

Igre za izobraževanje o prilagajanju podnebnim spremembam


               Ključne vsebine
                 – Posledice podnebnih sprememb v kmetijski krajini (predvsem sektor
                   poljedelstva).
                 – Različne vrste ukrepov za prilagajanje na podnebne spremembe.
                 – Posledice neprimernega prilagajanja na podnebne spremembe.
               Pričakovani učni dosežki
                  1. Kognitivni:
                    – učenci spoznajo različne posledice podnebnih sprememb in tve-
                      ganja, ki so povezana s sektorjem kmetijstva,
                    – učenci spoznajo različne vrste ukrepov za prilagajanje na pod-
                      nebne spremembe za področje kmetijstva, njihove stroške in
                      prednosti,
                    – učencispoznajo,daso lahko poslediceukrepanjapozitivnealitudi
                      nehote negativne, kar je treba pretehtati pri sprejemanju odloči-
                      tev o ukrepanju (nepravilno prilagajanje).
                  2. Socialno-čustveni in vedenjski:
                    – učenci pridobijo kompetence za sodelovanje, sporazumevanje in
                      dogovarjanje pri zagovarjanju ali oblikovanju ukrepov za prilaga-
                      janje na podnebne spremembe ter so bolj motivirani za aktivno
                      sodelovanje pri ukrepih za prilagajanje.

               Menimo, da je treba okrepiti aplikativne raziskave na tem področju ter
             omogočiti večjo dostopnost gradiv, učnih strategij in inovativnih pristopov.
             Na splošno je treba ustvariti podporno okolje, ki bi učitelje spodbujalo k
             obširnejšemu vključevanju učnih vsebin o prilagajanju na podnebne spre-
             membe v formalne in neformalne oblike izobraževanja, kar ugotavljata tudi
             Feinstein in Mach (2019). Iz pregleda raziskovalne literature je razvidno, da
             prilagojena izobraževalna orodja pomembno prispevajo k razvoju kakovost-
             nega izobraževanja o prilagajanju na podnebne spremembe. Te vsebine je
             treba predstaviti na zabaven in za učence zanimiv način, npr. z igrifikacijo.
             Tudi Martha C. Monroe idr. (2017) ugotavljajo, da je uporaba aktivnih in pri-
             vlačnih učnih metod pomembna. Poleg tega je treba spodbujati interak-
             cijo z raziskovalci, sodelovanje pri razpravah ter skupnostnih in šolskih pro-
             jektih ter obravnavati napačne informacije in predstave, ki jih lahko imajo
             učenci.

             Sklepi
             Podnebno izobraževanje je ključnega pomena, da v družbi sprožimo aktiven
             in obsežen odziv na zelo kompleksne izzive podnebnih sprememb. Ta mora


                                                                             27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32