Page 27 - Učilnica za življenje
P. 27
Igre za izobraževanje o prilagajanju podnebnim spremembam
Ključne vsebine
– Posledice podnebnih sprememb v kmetijski krajini (predvsem sektor
poljedelstva).
– Različne vrste ukrepov za prilagajanje na podnebne spremembe.
– Posledice neprimernega prilagajanja na podnebne spremembe.
Pričakovani učni dosežki
1. Kognitivni:
– učenci spoznajo različne posledice podnebnih sprememb in tve-
ganja, ki so povezana s sektorjem kmetijstva,
– učenci spoznajo različne vrste ukrepov za prilagajanje na pod-
nebne spremembe za področje kmetijstva, njihove stroške in
prednosti,
– učencispoznajo,daso lahko poslediceukrepanjapozitivnealitudi
nehote negativne, kar je treba pretehtati pri sprejemanju odloči-
tev o ukrepanju (nepravilno prilagajanje).
2. Socialno-čustveni in vedenjski:
– učenci pridobijo kompetence za sodelovanje, sporazumevanje in
dogovarjanje pri zagovarjanju ali oblikovanju ukrepov za prilaga-
janje na podnebne spremembe ter so bolj motivirani za aktivno
sodelovanje pri ukrepih za prilagajanje.
Menimo, da je treba okrepiti aplikativne raziskave na tem področju ter
omogočiti večjo dostopnost gradiv, učnih strategij in inovativnih pristopov.
Na splošno je treba ustvariti podporno okolje, ki bi učitelje spodbujalo k
obširnejšemu vključevanju učnih vsebin o prilagajanju na podnebne spre-
membe v formalne in neformalne oblike izobraževanja, kar ugotavljata tudi
Feinstein in Mach (2019). Iz pregleda raziskovalne literature je razvidno, da
prilagojena izobraževalna orodja pomembno prispevajo k razvoju kakovost-
nega izobraževanja o prilagajanju na podnebne spremembe. Te vsebine je
treba predstaviti na zabaven in za učence zanimiv način, npr. z igrifikacijo.
Tudi Martha C. Monroe idr. (2017) ugotavljajo, da je uporaba aktivnih in pri-
vlačnih učnih metod pomembna. Poleg tega je treba spodbujati interak-
cijo z raziskovalci, sodelovanje pri razpravah ter skupnostnih in šolskih pro-
jektih ter obravnavati napačne informacije in predstave, ki jih lahko imajo
učenci.
Sklepi
Podnebno izobraževanje je ključnega pomena, da v družbi sprožimo aktiven
in obsežen odziv na zelo kompleksne izzive podnebnih sprememb. Ta mora
27