Page 28 - Učilnica za življenje
P. 28

Liliana Vižintin


                  vključevati tudi krepitev zmožnosti prilagajanja skupnosti in ekosistemov, saj
                  posledice podnebne krize že čutimo v naravnih in človeških sistemih, učinki
                  pa se bodo samo še stopnjevali. Napredek na tem področju zahteva hiter
                  strukturni, družbeni in vedenjski premik, ki bi podprl nov zeleni tehnološki
                  razvoj in nastanek delovnih mest. Da bi to dosegli, je treba ustvariti primerno
                  podporno okolje za učitelje na vseh ravneh formalnega in neformalnega izo-
                  braževanja, ki so aktivno vključeni pri podajanju tega znanja. Sistematično
                  vključevanje podnebnih ciljev in vsebin zahteva tudi inovacije v učnih pri-
                  stopih, ki naj bi bile usmerjene predvsem k motiviranju in spodbujanju aktiv-
                  nega odziva posameznikov ter družbe nasploh v podporo prilagajanju, ve-
                  denjskim spremembam in prookoljskemu delovanju. Igrifikacija v izobraže-
                  vanju je eden od pristopov, ki ima velik potencial za spodbujanje prav teh
                  učnih dosežkov.

                       Literatura
                       Asplund, T. (2020). Credibility aspects of research-based gaming in science
                          communication: The case of The Maladaptation Game. Journal of Science
                          Communication, 19(01), A01.
                       Atteridge, A., in Remling, E. (2018). Is adaptation reducing vulnerability or redi-
                          stributing it. WIREs Climate Change, 9(1), e500.
                       Baldwin, C., Pickering, G., in Dale, G. (2023). Knowledge and self-efficacy of yo-
                          uthto take actiononclimate change. Environmental Education Research,
                          29(11), 1597–1616.
                       Barnes, M. L., Bodin, Ö., Guerrero, A. M., McAllister, R. J., Alexander, S. M., in Ro-
                          bins, G. (2017). The social structural foundations of adaptation and trans-
                          formation in social-ecological systems. Ecology and Society, 22(4), 16.
                       Capstick, S. B., in Pidgeon, N. F. (2014). What is climate change scepticism? Exa-
                          mination of the concept using a mixed methods study of the UK public.
                          Global Environmental Change, 24, 389–401.
                       Chaffin, B. C., Garmestani, A. S., Gunderson, L., Benson, M. H., Angeler, D. G.,
                          Arnold, C. A. Cosens, B., Craig, R. K., Ruhl, J., in Allen, C. R. (2016). Trans-
                          formative environmental governance. Annual Review of Environment and
                          Resources, 41, 339–423.
                       Cinner, J. E., Adger, W. N., Allison, E. H., Barnes, M. L., Barnes, M. L., Brown, K.,
                          Cohen, P. J.,Cohen,P. J.,Gelcich, S., Hicks,C.C.,Hughes,T.P., Lau,J.D.,
                          Marshall, N., in Morrison, T. H. (2018). Building adaptive capacity to climate
                          change in tropical coastal communities. Nature Climate Change, 8(2), 117–
                          123.
                       Colls, A., Ash, N., in Ikkala, N. (2009). Ecosystem-based adaptation: A natural re-
                          sponse to climatechange. IUCN.
                       Dichev, C., in Dicheva, D. (2017). Gamifying education: What is known, what is


                  28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33