Page 28 - Učilnica za življenje
P. 28
Liliana Vižintin
vključevati tudi krepitev zmožnosti prilagajanja skupnosti in ekosistemov, saj
posledice podnebne krize že čutimo v naravnih in človeških sistemih, učinki
pa se bodo samo še stopnjevali. Napredek na tem področju zahteva hiter
strukturni, družbeni in vedenjski premik, ki bi podprl nov zeleni tehnološki
razvoj in nastanek delovnih mest. Da bi to dosegli, je treba ustvariti primerno
podporno okolje za učitelje na vseh ravneh formalnega in neformalnega izo-
braževanja, ki so aktivno vključeni pri podajanju tega znanja. Sistematično
vključevanje podnebnih ciljev in vsebin zahteva tudi inovacije v učnih pri-
stopih, ki naj bi bile usmerjene predvsem k motiviranju in spodbujanju aktiv-
nega odziva posameznikov ter družbe nasploh v podporo prilagajanju, ve-
denjskim spremembam in prookoljskemu delovanju. Igrifikacija v izobraže-
vanju je eden od pristopov, ki ima velik potencial za spodbujanje prav teh
učnih dosežkov.
Literatura
Asplund, T. (2020). Credibility aspects of research-based gaming in science
communication: The case of The Maladaptation Game. Journal of Science
Communication, 19(01), A01.
Atteridge, A., in Remling, E. (2018). Is adaptation reducing vulnerability or redi-
stributing it. WIREs Climate Change, 9(1), e500.
Baldwin, C., Pickering, G., in Dale, G. (2023). Knowledge and self-efficacy of yo-
uthto take actiononclimate change. Environmental Education Research,
29(11), 1597–1616.
Barnes, M. L., Bodin, Ö., Guerrero, A. M., McAllister, R. J., Alexander, S. M., in Ro-
bins, G. (2017). The social structural foundations of adaptation and trans-
formation in social-ecological systems. Ecology and Society, 22(4), 16.
Capstick, S. B., in Pidgeon, N. F. (2014). What is climate change scepticism? Exa-
mination of the concept using a mixed methods study of the UK public.
Global Environmental Change, 24, 389–401.
Chaffin, B. C., Garmestani, A. S., Gunderson, L., Benson, M. H., Angeler, D. G.,
Arnold, C. A. Cosens, B., Craig, R. K., Ruhl, J., in Allen, C. R. (2016). Trans-
formative environmental governance. Annual Review of Environment and
Resources, 41, 339–423.
Cinner, J. E., Adger, W. N., Allison, E. H., Barnes, M. L., Barnes, M. L., Brown, K.,
Cohen, P. J.,Cohen,P. J.,Gelcich, S., Hicks,C.C.,Hughes,T.P., Lau,J.D.,
Marshall, N., in Morrison, T. H. (2018). Building adaptive capacity to climate
change in tropical coastal communities. Nature Climate Change, 8(2), 117–
123.
Colls, A., Ash, N., in Ikkala, N. (2009). Ecosystem-based adaptation: A natural re-
sponse to climatechange. IUCN.
Dichev, C., in Dicheva, D. (2017). Gamifying education: What is known, what is
28