Page 72 - Učilnica za življenje
P. 72

Nataša Dolenc in Nastja Cotič


                  obdobju je učinkovito izobraževanje usmerjeno predvsem v podporo te-
                  lesnega, kognitivnega, čustvenega in duševnega razvoja. Vzgojitelj naj bi
                  otroku pripravil spodbudno okolje, ki mu bo omogočilo razvijanje domi-
                  šljije, kritičnega mišljenja, komunikacijskih spretnosti ter možnosti reševa-
                  nja problemov (Erdem, 2018). Naloga odraslega je, da spodbuja otrokovo
                  radovednost in mu omogoča spodbudno učno okolje, s katerim bo izzval
                  občutke zadovoljstva ob spoznavanju pestrosti nežive in žive narave ter ob
                  iskanjuvzročnih zvez med pojavi.Otrokovi prvistiki znaravosozelopo-
                  membni, saj pogojujejo in določajo njegov nadaljnji odnos do nje (Katalinič,
                  2010). Učenje na prostem ima zato pomembno vlogo tudi pri izboljšanju
                  naravoslovne in okoljske pismenosti, saj zagotavlja učinkovitejše pridobiva-
                  nje znanja ter spodbuja trajnostni življenjski slog v prihodnosti (Tuuling idr.,
                  2018). Tudi Biber idr. (2023) poudarjajo pomen vključevanja učenja v naravi
                  že v zgodnjem otroštvu, in sicer z namenom krepitve okoljske ozaveščeno-
                  sti ter spodbujanja pozitivnega odnosa do okolja. Poleg tega, kot navajajo
                  Diana Setyaningsih idr. (2024), dejavnosti, izvedene v naravnem okolju, kot
                  so vrtnarjenje, zalivanje rož, opazovanje žuželk, spoznavanje naravnega ma-
                  teriala, krepijo naravoslovno inteligenco. Nurhafizah (2018) slednjo definira
                  kot tenkočutnost do narave in njenih komponent (flore in favne) ter sposob-
                  nost razumevanja vplivov narave na posameznika in vpliva lastnih dejanj na
                  naravo.
                    Vendar pa različne raziskave kažejo, da kljub temu da dejavnosti na pro-
                  stem otrokom zagotavljajo edinstveno učno izkušnjo, te velikokrat niso upo-
                  rabljene ustrezno in učinkovito (Stork in Sanders, 2008). Razlogov za neustre-
                  zno in neučinkovito izvedbo učenja na prostem je več. Eden izmed njih je
                  tudi pomanjkanje znanja vzgojiteljev za izvedbo takšnega učenja (Tanik Önal
                  in Ezberci Çevik, 2022). Pri tem ima veliko vlogo tudi izobraževanje bodočih
                  vzgojiteljev, zato smo v okviru raziskave želeli raziskati njihova mnenja glede
                  učinkovitega izvajanja učenja na prostem.

                  Namen in cilji raziskave
                  Z raziskavo smo ugotavljali mnenja študentov predšolske vzgoje o učenju
                  na prostem. V ta namen smo študente prosili, naj izrazijo svoje poglede na
                  tovrstno učenje, poleg tega so nas zanimale njihove izkušnje z njim in ali so
                  v času študija pridobili dovolj znanja o njem.

                  Metodologija
                  Uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empirič-
                  nega pedagoškega raziskovanja.


                  72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77