Page 73 - Učilnica za življenje
P. 73
Učenje na prostem v očeh študentov predšolske vzgoje
Opis vzorca
V raziskavi, ki temelji na neslučajnostnem namenskem vzorcu, je sodelovalo
43 študentov drugega letnika študijskegaprogramaprvestopnje Predšolska
vzgoja na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Večina respondentov
je bila ženskega spola (40), moški so bili le trije. Prihajajo iz različnih statistič-
nih regij.
Potek raziskave in zbiranje podatkov
Raziskava je potekala v študijskem letu 2023/2024. Za namene raziskave smo
na osnovi obstoječe literature pripravili anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen
na tri sklope. V prvem smo pridobili podatke o spolu in letniku študija ter o
asociacijah, ki jih imajo študenti ob besedni zvezi »učenje na prostem«. V dru-
gem so nas zanimala mnenja sodelujočih, vezanih na osem trditev, ki so se
nanašale na pomen učenja na prostem. Svoje strinjanje s trditvami so ocenili
na petstopenjski lestvici, pri čemer je 1 pomenilo sploh senestrinjam in 5 po-
polnoma se strinjam. Poleg tega smo ugotavljali mnenja o prednostih učenja
na prostem in ovirah pri njem. V tretjem sklopu vprašalnika smo želeli izve-
deti, ali so študenti v sklopu praktičnega usposabljanja pridobili izkušnje s
tovrstnim učenjem; zanimalo nas je tudi, ali so v času študija pridobili dovolj
izkušenj z njim ter na katerem področju bi potrebovali še dodatno izobraže-
vanje za njegovo učinkovito izvajanje.
Predizpolnjevanjemvprašalnikasobiliudeleženciobveščenionamenura-
ziskave. Zagotovljena je bila anonimnost podatkov. Vprašalnik je bil študen-
tom razdeljen med izvedbo predmeta. V raziskavi so sodelovali prostovoljno.
Za izpolnitev vprašalnika so potrebovali približno deset do 15 minut.
Obdelava podatkov
Podatke smo analizirali s programsko opremo Statistical Package for Social
Sciences (SPSS 28.0.0). Deskriptivna statistika je vključevala frekvenčno di-
stribucijo podatkov (f, f ) in aritmetične sredine (¯ x), ki smo jih izračunali
na podlagi numerično izraženih stopenj odgovorov. Podatke, pridobljene na
podlagi odgovorov na odprta vprašanja, smo obdelali tako, da smo podobne
odgovore združili po kategorijah glede na podobnost in smiselnost. V pre-
glednicah smo za posamezne odgovore predstavili frekvence (f)inodstotne
frekvence (f ). Študenti so lahko na vprašanja podali več odgovorov.
Rezultati in razprava
S prvim vprašanjem nas je zanimalo, kaj študentom pride na misel ob bese-
dni zvezi »učenje na prostem«. Navedli so 35 različnih asociacij, največji delež
73