Page 91 - Učilnica za življenje
P. 91

Z medinstitucionalnim povezovanjem vzgajamo proaktivne posameznike


             pove, da imajo protitelesa proti PARP1 reaktivnost tudi proti temu proteinu.
               Glede na to, da smo izvedli le tri biološke ponovitve, je število rezultatov,
             na podlagi katerih smo sklepali, relativno majhno, saj gre za precej obširno
             temo. Potrebovali bi več enakih oz. podobnih rezultatov, da bi ta spoznanja
             lahko posplošili na avtofagijo in apoptozo, njuno delovanje in povezavo z
             DPR-sprožitelji ter celo nevrodegenerativnimi mehanizmi, povezanimi z mu-
             tacijami v genu C9orf72.
               Kljub temu je naloga zagotovila rezultate v zvezi s temo, ki še ni dobro raz-
             iskana, dognanja in hipoteze pa niso z gotovostjo potrjeni ali ovrženi, torej
             lahko svoje rezultate primerjamo le s splošno znanim ter strokovnim gradi-
             vom, ki temelji na podobnih, a pogosteje izvajanih raziskavah. Naši rezultati
             so kljub majhnemu številu ponovitev pomemben prispevek k osvetljevanju
             področja vpliva dipeptidnih ponovitev na celične procese in njihove posle-
             dice.
               Naloga, izvedena v sodelovanju z vrhunskim raziskovalnim inštitutom, di-
             jakom omogoča dostop do najsodobnejših laboratorijskih metod in tehno-
             logij, kot so transfekcija celic, poliakrilamidna gelska elektroforeza in analiza
             proteinov s fluorescentnimi metodami. Takšna izkušnja ni le nadgradnja tra-
             dicionalnega šolskega učenja, temveč dijakom omogoča, da postanejo ak-
             tivni udeleženci v resničnem znanstvenem raziskovanju, kar je na tej stopnji
             izobraževanja redko dosegljivo. Ena izmed ključnih prednosti takšnega pri-
             stopa je neposredno povezovanje teoretičnega znanja z njegovo aplikacijo
             v laboratorijskem okolju. Dijaki pridobijo poglobljeno razumevanje, kako se
             molekularni procesi, ki jih preučujejo v učilnici, manifestirajo v resničnih eks-
             perimentalnih pogojih. Ta integracija teoretičnih in praktičnih znanj je osre-
             dnjega pomena za razvoj celovitih kompetenc, ki bodo dijakom koristile tako
             v nadaljnjem izobraževanju kot tudi v morebitni znanstveni karieri. Tak pri-
             stop jim omogoča, da razvijajo kritično mišljenje in vzpostavijo neodvisnost
             v raziskovanju. Z neposrednim sodelovanjem v raziskavah, ki še niso popol-
             noma dokončane, in s soočanjem z izzivi, kot je interpretacija kompleksnih
             biokemijskih rezultatov, dijaki pridobivajo dragocene izkušnje, ki jih usposa-
             bljajo za samostojno znanstveno delo. Takšne izkušnje so redke in izjemno
             dragocene za njihov nadaljnji akademski razvoj.

             Citotoksični in genotoksični vplivi glifosata
             Dijaka BIC Ljubljana, Gimnazije in veterinarske šole sta svoje delo z naslovom
             Citotoksični in genotoksični vplivi glifosata (Koc idr., 2020) opravljala v zaseb-
             nem citološkem laboratoriju g. Petra Firbasa.
               Na ravni Evropske unije in Slovenije pogosto izvajajo raziskave ter razpra-


                                                                             91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96