Page 29 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 29
2.3 Razvijanje zaposljivosti študentov turizma v visokem šolstvu

ročjih (v velikih in majhnih organizacijah; v javnih, zasebnih in
prostovoljskih organizacijah; možnosti zaposlitev in samozapo-
slitev) in upoštevanje raznolikosti vseh komponent zaposljivosti
(tudi iniciativnosti in podjetništva);
- razvila se je široka razprava o naravi zaposljivosti, utemeljena z dol-
goročnimi študijami o zaposljivosti diplomantov in kariernimi
potmi (Elias et al., 1999), ki je presegla tematiko prvih zaposlitev
diplomantov;
- opaziti je naraščanje zavedanja o pomenu raznolikih aktivnosti
univerz in predstavitev primerov dobrih praks v okviru sektorja.

2.3.1 Aktivnosti visokošolskih institucij za povečanje zaposljivosti 29
diplomantov

Kompleksnost problematike trajnostne zaposljivosti študentov oziroma di-
plomantov pa terja od visokošolskih institucij strateški in celovit pristop,
s širšim vključevanjem in integracijo zaposljivosti v študijske programe in
učne načrte. Visokošolske institucije morajo razmisliti, kako zaposlitvene
kompetence integrirati v nove študijske programe in v obstoječe programe,
zlasti ko gre za (re)akreditacije oziroma preverjanja kakovosti. Aktivnosti
ob tematiki zaposljivosti prikazujemo v Sliki 4 in zajemajo:

- vključevanje kompetenc zaposljivosti v kurikulume, predmetnike,
učne metode in vrednotenja,

- spodbujanje in omogočanje pridobivanja delovnih izkušenj štu-
dentov ter diplomantov v različnih oblikah,

- razvoj kompetenc zaposljivosti s podporo kariernih centrov.

Aktivnosti se izvajajo na različnih področjih:

- omogočanje in razvoj vseh oblik vseživljenjskega učenja, ki poveču-
jejo zaposljivost v storitvenem sektorju,

- podpora študentom in diplomantom pri iskanju dela, zlasti v sklo-
pu obveznih strokovnih praks,

- modificiranje kurikulov v smeri vključevanja profesionalnega ra-
zvoja študentov,

- razvijanje generičnih, podjetniških, inovacijskih in managerskih
veščin, spretnosti in znanj,

- inovativne oblike zagotavljanja delovnih izkušenj v študijskih pro-
gramih in v izvenštudijskih aktivnostih,

- tesnejše sodelovanje z delodajalci v turizmu in povezanih dejavno-
stih,
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34