Page 45 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 45
Empirična raziskava
Namen tega dela je predstaviti ključne delne ugotovitve iz zastavljene lon-
gitudinalne kohortne raziskave o zaposlitvenih kompetencah študentov
Fakultete za turistične študije – Turistice Univerze na Primorskem, ki jo
med študenti strokovnih programov izvaja avtorica z namenom slediti na-
predku oziroma izboljšavam, tako na temelju prizadevanj študentov kot
institucije. Namen raziskave je tudi poglobitev v ukrepe in aktivnosti in-
stitucije v pomoč študentom in diplomantom z namenom izboljšanja zapo-
sljivosti. Cilji prvega dela pa so identificirati področja (na mikro ravni fa-
kultete), kjer imajo študenti deficitarne zaposlitvene kompetence (znanja,
spretnosti, veščine, pa tudi druge osebnostne atribute), in ugotoviti, kakšne
napake delajo ob iskanju dela in trženju svojih kompetenc. Cilj raziskave je
tudi identifikacija priložnosti in izzivov, ki se postavljajo pred institucijo,
da študentom in diplomantom okrepi zaposlitvene potenciale, izboljša od-
nose z delodajalci in poveča svoj ugled na trgu dela.
Raziskali smo obseg in vrednost kompetenc študentov, njihovo udelež-
bo v oblikah VŽU, pridobljene certifikate, licence in druge listine, udelež-
bo v oblikah mednarodne mobilnosti, obseg in kakovost njihovih delovnih
izkušenj in druge zaposlitvene zmožnosti. Analogno tudi izsledki raziskav
drugih domačih in tujih avtorjev ter spoznanja priznanih strokovnjakov na
področju zaposljivosti (Elias et al., 1999; Allison, Harvey in Nixon, 2002;
Harvey, 2003; Kramberger in Pavlin, 2007; Rae, 2007; Lindberg, 2007;
Gomezelj Omerzel in Azevedo, 2008; Crossman in Clarke, 2010; Allen,
Pavlin in van der Velde, 2011; Flander, 2011; HEGESCO, 2012; REFLEX,
2012; Pacuska, 2014) potrjujejo, da so za uspešnost diplomanta na delov-
nem mestu poleg znanja in spretnosti zelo pomembne še druge kompeten-
Namen tega dela je predstaviti ključne delne ugotovitve iz zastavljene lon-
gitudinalne kohortne raziskave o zaposlitvenih kompetencah študentov
Fakultete za turistične študije – Turistice Univerze na Primorskem, ki jo
med študenti strokovnih programov izvaja avtorica z namenom slediti na-
predku oziroma izboljšavam, tako na temelju prizadevanj študentov kot
institucije. Namen raziskave je tudi poglobitev v ukrepe in aktivnosti in-
stitucije v pomoč študentom in diplomantom z namenom izboljšanja zapo-
sljivosti. Cilji prvega dela pa so identificirati področja (na mikro ravni fa-
kultete), kjer imajo študenti deficitarne zaposlitvene kompetence (znanja,
spretnosti, veščine, pa tudi druge osebnostne atribute), in ugotoviti, kakšne
napake delajo ob iskanju dela in trženju svojih kompetenc. Cilj raziskave je
tudi identifikacija priložnosti in izzivov, ki se postavljajo pred institucijo,
da študentom in diplomantom okrepi zaposlitvene potenciale, izboljša od-
nose z delodajalci in poveča svoj ugled na trgu dela.
Raziskali smo obseg in vrednost kompetenc študentov, njihovo udelež-
bo v oblikah VŽU, pridobljene certifikate, licence in druge listine, udelež-
bo v oblikah mednarodne mobilnosti, obseg in kakovost njihovih delovnih
izkušenj in druge zaposlitvene zmožnosti. Analogno tudi izsledki raziskav
drugih domačih in tujih avtorjev ter spoznanja priznanih strokovnjakov na
področju zaposljivosti (Elias et al., 1999; Allison, Harvey in Nixon, 2002;
Harvey, 2003; Kramberger in Pavlin, 2007; Rae, 2007; Lindberg, 2007;
Gomezelj Omerzel in Azevedo, 2008; Crossman in Clarke, 2010; Allen,
Pavlin in van der Velde, 2011; Flander, 2011; HEGESCO, 2012; REFLEX,
2012; Pacuska, 2014) potrjujejo, da so za uspešnost diplomanta na delov-
nem mestu poleg znanja in spretnosti zelo pomembne še druge kompeten-