Page 50 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 50
Empirična raziskava

kušnje in poznavanje zahtev študijskega programa – zanesljivo lahko na-
vedli marsikatero kompetenco s področja timskega dela, organizacijskih
sposobnosti ipd. Študenti so sicer opredelili kar nekaj generičnih kompe-
tenc, redkeje pa so jih opisali in navedli, kako so jih pridobili:

»… zmožnost hitrega prilagajanja, vzdržljivost v stresnih in napornih situa-
cijah, učinkovito organiziranje svojega dela. Če se stvari zalomijo, se dobro
znajdem in improviziram.«

»Dobre vodstvene kompetence sem pridobila pri uvajanju študentk in tudi
kot trenerka plesa. Dobro samoorganizacijo in prilagodljivost sem pridobila
pri delu na projektih, saj smo se morali veliko usklajevati in držati zastavljenih
rokov. Ob obisku sorodnikov iz tujine pa sem organizirala več izletov zanje.«

50 »Pridobila sem mentorske sposobnosti pri uvajanju novink v delo v prodaji
in kot svetovalka ter pri učenju gimnastike. Znam dobro delegirati naloge in
delo časovno razporejati.«

»Pri delu v strežbi sem pridobila tudi spretnosti reševanja konfliktov. Imam
sposobnost empatije, zmožnost dobrega opazovanja in koncentracije.
Odlikuje me tudi moštveni duh (sodelovanje pri različnih dogodkih, šolske
aktivnosti).«

»Komunikacijske kompetence sem pridobila pri delu v nepremičninski in
zavarovalniški agenciji, kjer sem se soočala z zelo različnimi problematikami,
pogajanji, veliko pisnega komuniciranja (pogodbe, prošnje), pa tudi z
organizacijo dela na terenu.«

»Sem vljuden, diplomatski in dober poslušalec. Pri komuniciranju s tujimi
gosti sem samozavesten in se ne bojim delati slovničnih napak. Sogovorni-
kom želim sporočiti, da sem odprt in topel človek, da premorem humor ter
predvsem da so dobrodošli.«

Kar se tiče komunikacijskih kompetenc, bi jim morali študenti posve-
titi posebno pozornost, saj strokovnjaki menijo, da so osrednjega pomena
za delo v turističnem sektorju (Andrews in Russell, 2002; Katay in Ratz,
2007). Ni dovolj napisati »Imam dobre komunikacijske kompetence«, tre-
ba je iti v podrobnosti, npr. mediacijske, medkulturne spretnosti, spretnos-
ti pri reševanju reklamacij gostov, pisanju poročil, izvedbi raznih predstavi-
tev ipd., in opredeliti, kako so pridobljene.

Presenetljivi so tudi rezultati na področju jezikovnih kompetenc, saj
študenti izkazujejo razmeroma skromne kompetence: na ravneh B1/B2 ali
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55