Page 48 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 48
Empirična raziskava
pismu je treba izpostavljati predvsem tiste svoje prednosti, ki jih kandidat
ne vnese v CV, npr. osebnostne lastnosti, ki so za delodajalce v sektorju
turizma posebej relevantne, še zlasti za dela v neposrednem stiku z gosti
(SCER, 2004; Harkison, Poulston in Kim, 2011). S temi dokumenti to-
rej študent poskuša pritegniti pozornost zaposlovalcev, da bi se prebil med
kandidate, povabljene na razgovor.
Raziskava tako predstavlja empiričen monitoring stanja na področju
konkurenčnosti študentov, njihovih stališč in aktivnosti na področju zapo-
sljivosti. Temelji na percepciji, navajanjih in presoji študentov v zvezi s posa-
meznimi komponentami njihove zaposljivosti. Uporabili smo deskriptivne
metode analize podatkov, rezultate pa komentiramo tudi s primerjavo z re-
zultati drugih raziskav, zlasti z vidikom delodajalcev kot ključnih dejavni-
kov pri ovrednotenju zaposljivosti študentov in diplomantov. S tem bi pre-
48 poznali področja, kjer so kompetence študentov skromne ali omejene, pri
delodajalcih pa iskane oziroma visoko vrednotene.
Podatke dopolnjujemo še s podatki o dejavnosti institucije na področju
razvijanja kompetenc zaposljivosti:
- implementacije zaposljivosti v normativnih aktih, strateških doku-
mentih in študijskih programih institucije;
- podatki o aktivnostih mednarodne pisarne (vrste in obseg mobil-
nosti, priprave na mednarodno mobilnost in evalvacija);
- programi VŽU (neformalne oblike učenja in razvijanja zaposlji-
vosti);
- oblike sodelovanja z akterji v turističnem sektorju na področju
praktičnega usposabljanja študentov;
- druge oblike sodelovanja institucije z deležniki;
- aktivnosti kariernega centra;
- druge aktivnosti.
Viri podatkov so kurikulumi, strategija razvoja, interni akti, podatki
strokovnih služb institucije in kariernega centra. Prepoznavanje slabosti in
izzivov na tem področju bi omogočilo oblikovanje priporočil za strateško
ukrepanje na ravni institucije.
5.4 Rezultati in razprava
Zaposljivost je večplastna značilnost posameznika in ustreznost za zaposli-
tev je odvisna od številnih kompetenc, tega, kako jih zna kandidat artikuli-
rati in promovirati pred potencialnim delodajalcem, pa tudi od dejavnikov,
ki niso predmet te analize (npr. subjektivne odločitve kadrovikov, razme-
re na trgu dela). Dobljene podatke smo analizirali po relevantnosti posa-
pismu je treba izpostavljati predvsem tiste svoje prednosti, ki jih kandidat
ne vnese v CV, npr. osebnostne lastnosti, ki so za delodajalce v sektorju
turizma posebej relevantne, še zlasti za dela v neposrednem stiku z gosti
(SCER, 2004; Harkison, Poulston in Kim, 2011). S temi dokumenti to-
rej študent poskuša pritegniti pozornost zaposlovalcev, da bi se prebil med
kandidate, povabljene na razgovor.
Raziskava tako predstavlja empiričen monitoring stanja na področju
konkurenčnosti študentov, njihovih stališč in aktivnosti na področju zapo-
sljivosti. Temelji na percepciji, navajanjih in presoji študentov v zvezi s posa-
meznimi komponentami njihove zaposljivosti. Uporabili smo deskriptivne
metode analize podatkov, rezultate pa komentiramo tudi s primerjavo z re-
zultati drugih raziskav, zlasti z vidikom delodajalcev kot ključnih dejavni-
kov pri ovrednotenju zaposljivosti študentov in diplomantov. S tem bi pre-
48 poznali področja, kjer so kompetence študentov skromne ali omejene, pri
delodajalcih pa iskane oziroma visoko vrednotene.
Podatke dopolnjujemo še s podatki o dejavnosti institucije na področju
razvijanja kompetenc zaposljivosti:
- implementacije zaposljivosti v normativnih aktih, strateških doku-
mentih in študijskih programih institucije;
- podatki o aktivnostih mednarodne pisarne (vrste in obseg mobil-
nosti, priprave na mednarodno mobilnost in evalvacija);
- programi VŽU (neformalne oblike učenja in razvijanja zaposlji-
vosti);
- oblike sodelovanja z akterji v turističnem sektorju na področju
praktičnega usposabljanja študentov;
- druge oblike sodelovanja institucije z deležniki;
- aktivnosti kariernega centra;
- druge aktivnosti.
Viri podatkov so kurikulumi, strategija razvoja, interni akti, podatki
strokovnih služb institucije in kariernega centra. Prepoznavanje slabosti in
izzivov na tem področju bi omogočilo oblikovanje priporočil za strateško
ukrepanje na ravni institucije.
5.4 Rezultati in razprava
Zaposljivost je večplastna značilnost posameznika in ustreznost za zaposli-
tev je odvisna od številnih kompetenc, tega, kako jih zna kandidat artikuli-
rati in promovirati pred potencialnim delodajalcem, pa tudi od dejavnikov,
ki niso predmet te analize (npr. subjektivne odločitve kadrovikov, razme-
re na trgu dela). Dobljene podatke smo analizirali po relevantnosti posa-