Page 151 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 151
voj kompetenc v zdravstveni negi in prehranskem svetovanju – dietetiki

Preglednica 25: Stopnja strinjanja delodajalcev s kompetencami študentov in diplomantov,
pridobljenimi v času študija.

Trditve o pridobljenih kompetencah Povprečje Standardni
3,94 odklon
Na splošno sem bil/a zadovoljen/a s kakovostjo izvajanja svojega men- 3,90 0,81
torstva. 3,78 0,87
3,75 0,96
Na splošno sem bil/a zadovoljen/a s kakovostjo izvajanja usposabljanja v 3,63 0,78
delovnem okolju. 3,62 0,87
Na splošno sem bil/a zadovoljen/a s študenti in s kakovostjo njihovega 3,59 0,91
znanja. 3,55 0,87
Študenti so v času študija pridobili spretnosti in veščine za uporabo pri- 3,52 1,05
dobljenega znanja v klinični praksi in delovnem okolju. 3,48 0,96
V času študija so študenti pridobili spretnosti in veščine za komuniciranje 3,37 0,91
s pacienti, svojci in drugimi uporabniki. 3,32 0,83
V času študija so študenti pridobili spretnosti in veščine za prepoznavanje 3,06 1,04
potreb pacientov, svojcev in drugih uporabnikov zdravstvenih storitev. 3,00 1,05
V času študija so se študenti naučili uporabljati znanja in veščine, s kateri- 2,81 1,11
mi izvajajo kakovostne in varne postopke dela. 1,16
V času študija so študenti razvili spretnosti in veščine za medsebojno so-
delovanje in timsko delo.

Študenti so v času študija razvili etične in profesionalne vrednote.
V času študija so študenti pridobili spretnosti in veščine za obvladovanje
različnih poklicnih aktivnosti.
V času študija so študenti pridobili spretnosti in veščine za uporabo kritič-
nega mišljenja pri izvajanju poklicnih aktivnostih.
Študenti so v času študija pridobili spretnosti in veščine za izvajanje dia-
gnostičnih in terapevtskih postopkov in posegov v zdravstveni negi.
V času študija so se študenti naučili uporabljati aktivnosti za poučevanje
različnih uporabnikov zdravstvenih storitev.
V času študija so študenti pridobili spretnosti in veščine za samostojno iz-
vajanje strokovnih intervencij.
V času študija so se študenti naučili reševati strokovne in organizacijske
probleme.

Tako po oceni študentov kot tudi delodajalcev in kliničnih mentorjev se študenti te-
kom kliničnega usposabljanja v delovnem okolju najmanj naučijo reševati organizacijske
in strokovne probleme, ker niso samostojni pri delu in zato tudi manj pogosto vključeni v
timske in organizacijske sestanke. To lahko pomeni, da niso dovolj neposredno vključeni
v procese odločanja in organiziranja zdravstvene nege, ampak pogosteje v izvajanje proce-
snih aktivnosti intervencij zdravstvene nege. Glede na skrbstveno vlogo zdravstvene nege
je po oceni študentov in mentorjev najvišje pridobljena kompetenca razvoja etičnih in pro-
fesionalnih vrednot.

Analiza zadovoljstva s pridobljenimi kompetencami prehransko
svetovanje – dietetika: DELODAJALCI IN MENTORJI

V študijskem letu 2013/14 je bilo aktualnih 55 učnih baz. V drugem letniku so študentje
opravljali prakso za področje PSD v 34 učnih bazah, v tretjem letniku pa v 21 učnih bazah.

Anketo za vrednotenje kakovosti praktičnega usposabljanja sestavlja 5 vprašanj, kjer
so odgovori točkovani z lestvico od 1 do 5. Povprečne ocene praktičnega usposabljanja štu-
dentov PSD s strani mentorja prikazuje Slika 35. Vseh učnih baz v drugem letniku je bilo

149
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156