Page 159 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 159
ocena kakovosti strukturnih in procesnih pogojev ter učinkov študija ...

sorjev, ter odstavljanja tistih, ki niso opravljali svojih obveznosti in ravnali v skladu s kako-
vostjo, ki so jo študentje pričakovali.

Prizadevanje za skupno oblikovanje koncepta kakovosti je vodilo v razvoj standar-
dov in vodil za notranje in zunanje zagotavljanje kakovosti v visokošolskem izobraževa-
nju. Izhajajoč iz stališča European Association for Quality Assurance in Higher Education
(2009) je namen teh standardov in vodil zagotavljanje virov pomoči in vodil visokošolskim
inštitucijam in agencijam, ki izvajajo eksterno evalvacijo za razvoj njihovega lastnega siste-
ma zagotavljanja kakovosti. Vsekakor pa namen vodil ni diktiranje prakse ali določanje vo-
dil kot statičnih in nespremenljivih.

Velik premik od razumevanja kakovosti kot sistema vodil in standardov je konceptual-
ni prehod k odličnosti. Presega koncept nadzora in kontrole, usmerja pa se k poslanstvu uni-
verzitetnega prostora. Ukvarja se z odnosom med kakovostjo in odličnostjo, poveže odličnost
s socialno odgovornostjo in z aktivnostjo za izboljšanje pogojev za posameznike. Visokošol-
sko izobraževanje v kontekstu odličnosti predstavlja v družbenem prostoru socialni, ekonom-
ski in kulturni prispevek (Olcen, 2014). Na osebni ravni pa predstavlja odličnost v visokošol-
skem izobraževanju priložnost za realizacijo človeških potencialov. Vsekakor pa se pričakuje,
da univerze koncept odličnosti integrirajo v svojo kulturo in notranje spremljanje kakovosti.

Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem izvaja študijski program Predšolska vzgo-
ja že od leta 1996; najprej pod okriljem UL PEF, od leta 2003 pa kot ena od treh javnih pedago-
ških fakultet v Sloveniji. Ob prenovi visokošolskega strokovnega študijskega programa Pred-
šolska vzgoja je Univerza na Primorskem leta 2008 program posodobila tako, da so se v njem
uveljavila sodobna strokovna in znanstvena spoznanja ter posameznikove in družbene potre-
be. Program je bil koncipiran tako, da si študent lahko pridobi temeljno znanje in spretnosti
ter hkrati razvija sposobnosti za permanentno učenje (Vloga za pridobitev soglasja k študijske-
mu programu 1. stopnje Predšolska vzgoja, akreditacija študijskega programa, 2008).

V procesu notranje evalvacije, v katerem so nas zanimala mnenja študentov, smo že-
leli z namenom doseganja odličnosti v visokošolskem izobraževanju spoznati njihovo oce-
no strukturnih in procesnih vidikov visokošolskega izobraževanja ter učinkov oziroma re-
zultatov izobraževanja.

Namen in cilji raziskave o kakovosti visokošolskega študijskega
programa 1. stopnje Predšolska vzgoja

Raziskava o kakovosti visokošolskega študijskega programa 1. stopnje Predšolska vzgoja je
bila izvedena v okviru projekta Razvijanje kulture kakovosti in odličnosti delovanja UP.

Namen raziskave je bil ugotoviti, kako študentje UP PEF, ki so vpisani na Visokošol-
ski študijski program 1. stopnje Predšolske vzgoje, redni in izredni študij, ocenjujejo struk-
turno in procesno kakovost programa ter učinke oziroma količino in kakovost pridoblje-
nega znanja. Rezultati raziskave so pripomogli k revidiranju kompetenc ter vsebinske in
izvedbene ravni študijskega programa v procesu reakreditacije programa.

Raziskovalna vprašanja

Glede na opredeljene cilje raziskave smo si zastavili naslednja raziskovalna vprašanja.
- Kako študentje PV ocenjujejo strukturne pogoje za izvedbo študijskega procesa?
- Kako študentje PV ocenjujejo procesne pogoje za študij?

157
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164