Page 163 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 163
na kakovosti strukturnih in procesnih pogojev ter učinkov študija ...

Študentje so pogostost uporabe strukturnih pogojev za študij ocenjevali s petstopenjsko le-
stvico Likertovega tipa, z ocenami: 1 – nikoli, 2 – redko, 3 – niti niti, 4 – pogosto in 5 –
zelo pogosto.

Glede na vrednosti povprečnih ocen ugotavljamo, da študentje pogosto dostopajo do
informacij splošnega značaja (M = 3,64), virov in literature (M = 3,56). Nekoliko manj po-
gosto dostopajo do človeških virov (3,09 ≤ M ≥ 3,33), redkeje pa se vključujejo v druga uni-
verzitetna okolja ali obštudijske dejavnosti (2,27 ≤ M ≥ 2,52). Ugotavljamo tudi, da študen-
tje potrebne informacije o študiju najpogosteje iščejo na spletni strani, strokovne reference
pa v knjižnici. V večji meri pa bi bilo potrebno študente informirati o možnostih študijskih
izmenjav in sodelovanja v obštudijskih dejavnostih.

Primerjave povprečnih ocen pogostosti uporabe strukturnih pogojev glede na način
izvedbe študija kažejo statistično pomembne razlike pri vključevanju študentov v druga
univerzitetna okolja na nacionalni (t = 3,111, g = 328,808, 2P = 0,002) in mednarodni rav-
ni (t = 2,685, g = 326, 2P = 0,008). Statistično pomembne razlike so tudi na področju med-
narodnih študijskih izmenjav (t = 3,195, g = 326, 2P = 0,002) in vključevanja študentov v
obštudijske dejavnosti (t = 4,874, g = 326,824, 2P = 0,000). Mobilnost v vseh navedenih
postavkah je pogostejša med rednimi študenti. Glede na rezultate menimo, da bi bilo po-
trebno k večji uporabi spodbujati tudi izredne študente. Kot najpogostejši vzrok za manj
pogosto uporabo strukturnih pogojev so študentje ob vprašanju o razlogih za morebitno
manj pogosto uporabo navajali pomanjkanje časa, ki je posledica preobremenjenosti s štu-
dijskimi obveznostmi in obštudijskimi dejavnostmi ter urnikom kontaktnih ur, ki pogosto
od študentov zahteva celodnevno prisotnost na fakulteti. Izredni študentje omenjajo tudi
obremenjenost z delovnimi in družinskimi obveznostmi ter oddaljenost študija od sedeža
fakultete. Razlogi so še v nezainteresiranosti, občutku nepotrebnosti za tovrstno udejstvo-
vanje in v neinformiranosti.

Procesni pogoji za študij

Pomembni kazalniki kakovosti so poleg strukturnih pogojev tudi procesni pogoji, in sicer
izvedba izobraževalnega procesa.

V sklopu procesnih pogojev nas je najprej zanimala ocena študentov vsebinske zasno-
ve in organizacije študija ter ocena upoštevanja različnih potreb študentov. Te postavke so
študenti ocenjevali z naslednjimi ocenami: 1 – sploh nisem zadovoljen, 2 – nisem zadovo-
ljen, 3 – niti, niti, 4 – sem zadovoljen, 5 – zelo sem zadovoljen.

Preglednica 28: Ocena zadovoljstva študentov z vsebinsko in organizacijsko zasnovo študi-
ja ter upoštevanjem različnih potreb študentov.

Ocena zadovoljstva

Dejavniki N 1 2 3 4 5 M SD
f% f% F% f% f%

Vsebinska zasnova študija 313 8 2,6 16 5,1 49 15,7 193 61,7 47 15,0 3,81 0,842

Organizacija študija 308 39 12,7 60 19,5 67 21,8 107 34,7 35 11,4 3,13 1,221

Izvedba študija 310 9 2,9 28 9,0 62 20,0 166 44,9 45 12,2 3,68 0,931

Upoštevanje različnosti 311 12 3,9 21 6,8 74 23,8 164 52,7 40 12,9 3,64 0,926
potreb študentov

161
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168