Page 160 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 160
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

- Kako študentje PV ocenjujejo prispevek študija k razvoju svojih kompetenc glede na
način izvedbe programa?

- Kakšna je kakovost in količina pridobljenega znanja glede na način izvedbe študija?

Metoda

Uporabljena je bila deskriptivna in neeksperimentalna metoda.

Udeleženci

V raziskovalni vzorec so bili vključeni vsi študenti dodiplomskega študijskega programa
Predšolska vzgoja na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Sodelovalo je 150 re-
dnih študentov in 220 izrednih študentov, od tega 13 (3,5 %) študentov in 356 (96, 5 %) štu-
dentk, 1 oseba pa spola ni podala.

Merski pripomoček

Na podlagi študija literature smo izdelali vprašalnik, ki vključuje šest vsebinskih sklopov.
Vprašalnik vsebuje vprašanja zaprtega in odprtega tipa; med zaprtimi vprašanji prevladuje-
jo petstopenjske ocenjevalne lestvice.

Sklop 1 – demografska vprašanja: spol, študijski program, letnik študija, status.
Sklop 2 – vpis na študij: razlogi za vpis, prvi vtis ob začetku študija.
Sklop 3 – strukturni pogoji za študij: ustreznost strukturnih pogojev (Cronbach α =
0,859), pogostost uporabe različnih strukturnih pogojev (Cronbach α = 0,867), razlogi za
morebitno manj pogosto izkoriščenost strukturnih pogojev.
Sklop 4 – kompetence: uspešnost študijskega programa z vidika doseganja različnih
kompetenc (Cronbach α = 0,914).
Sklop 5 – sodelovanje študentov pri dejavnostih fakultete: ugotavljanje dejanskega
stanja (Cronbach α = 0,925) in želja študentov (Cronbach α = 0,899).
Sklop 6 – zadovoljstvo s študijem: interes za študijske vsebine, zadovoljstvo z različnimi
dejavniki študija (Cronbach α = 0,802), ocena kakovosti in količine pridobljenega znanja (Cron-
bach α = 0,762), ustreznost razmerja med obsegom teoretičnih in praktičnih vsebin, ustreznost
razmerja med samostojnim učenjem in kontaktnimi urami, zadovoljstvo z vsebinami študija,
splošno zadovoljstvo s študijem, zahtevnost študija, ocena truda, ki ga študenti vlagajo v študij.

Postopek

Zbiranje podatkov je potekalo med 16. 2. in 15. 3. 2015 v računalniški učilnici Pedagoške fa-
kultete Univerze na Primorskem. Vprašalnik je bil oblikovan v e-obliki (s pomočjo pro-
grama 1ka). Študente smo seznanili z namenom in s potekom raziskave ter jih poskušali
ustrezno motivirati za izpolnjevanje. Prosili smo jih, naj bodo pri izpolnjevanju natančni in
iskreni. Poudarili smo tudi, da je izpolnjevanje vprašalnikov anonimno, njihova udeležba
pa prostovoljna. Za izpolnjevanje vprašalnikov so sodelujoči potrebovali približno 15 minut.

Statistična analiza

Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo računalniškega programa SPSS. Izračunali
smo osnovne opisne statistike, t-test za neodvisne vzorce za ugotavljanje razlik glede na na-
čin izvedbe študija in t-test za odvisne vzorce za ugotavljanje razlik med želenim in dejan-
skim sodelovanjem študentov pri soodločanju v dejavnostih, povezanih s študijskimi in
158
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165