Page 92 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 92
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

nja je Svet EU leta 200918 izpostavil prav zaposljivost (poleg vzdržne gospodarske rasti in
osebne, družbene ter poklicne izpolnitve vseh posameznikov). Kot strateške cilje v sklopu
ET2020 zapiše:
- prenašanje vseživljenjskega izobraževanja in mobilnosti v realnost;
- izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izobraževanja in usposabljanja;
- spodbujanje pravičnosti, kohezije in aktivnega državljanstva;
- spodbujanje kreativnosti in inovacije, vključno s podjetništvom, na vseh ravneh izo-

braževanja in usposabljanja.
Za vsakega od strateških ciljev je bil oblikovan sklop meril, ki bo države usmerjal pri
delovanju in omogočal mednarodno primerjavo. Eno od sedmih meril, dokončno usklaje-
no šele leta 2012, je evropsko referenčno merilo zaposljivosti mladih diplomantov. Natančne-
je, gre za delež zaposlenih diplomantov, starih 20 do 34 let, ki so v obdobju od enega do treh
let pred merjenjem zaključili izobraževanje ali usposabljanje na najmanj višji sekundarni
ravni19 in v zadnjem času niso vključeni v izobraževanje ali poklicno usposabljanje. Meri-
lo se uporablja pri mednarodni primerjavi zaposljivosti nedavnih diplomantov in pri spre-
mljanju napredka EU pri približevanju cilju 82-% zaposlenostih nedavnih diplomantov, ki
jih zadeva to merilo.20
Skladno s strategijo Evropa 2020, strateškim okvirom ET2020 ter Strategijo EU
za modernizacijo visokošolskega izobraževanja ima prenova visokošolskega izobraževanja
dva osnovna cilja. Prvi je povečanje ravni izobraženosti prebivalstva, drugi pa izboljšanje
kakovosti in relevantnosti visokošolskega izobraževanja. Ta drugi cilj zajema tudi zapo-
sljivost, kot prikazuje spodnja shema (European Commission/EACEA/Eurydice, 2013,
35).
Težnja k večji zaposljivosti je v slovensko ekonomsko politiko ter politiko izobraževa-
nja in usposabljanja vpeljana skozi različne strateške in izvedbene dokumente. Kot cilj je iz-
recno opredeljena v Strategiji vseživljenjskosti učenja v Sloveniji za obdobje 2007–2013, Pro-
gramu ukrepov aktivne politike zaposlovanja (APZ) za obdobje 2007–2013, v Smernicah za
izvajanje ukrepov APZ za obdobje 2012–2015 (pripravljenih v sklopu uresničevanja progra-
ma EU Izobraževanje in usposabljanje 2010) kot tudi v nastajajoči Strategiji razvoja Slove-
nije (SRS) 2014–2020. Ob upoštevanju strategije Evropa 2020, osnutek SRS 2014–2020 kot
4 prednostna področja opredeljuje: 1. konkurenčno gospodarstvo, 2. znanje in zaposlova-
nje, 3. zeleno življenjsko okolje in 4. vključujočo družbo. Na področju znanja in zaposlova-
nja je zaposljivost opredeljena kot cilj, ki bo dosežen predvsem z dvigom kakovosti terciar-
nega izobraževanja. Na področju vključujoče družbe pa bo zaposljivost kot cilj zasledovana
zlasti skozi učinkovito APZ.
Aprila 2013 je bilo izdano Priporočilo Sveta EU o ustanovitvi Jamstva za mladino.
Skladno s tem je Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDD-
SZEM) pripravilo izvedbeni načrt Jamstvo za mlade 2014–2020, ki vsebuje ukrepe za lažji
prehod iz izobraževanja v zaposlitev.

18 Sklepi Sveta z dne 12. maja 2009 o strateškem okviru za evropsko sodelovanje v izobraževanju in usposabljanju.
19 Višja sekundarna raven je raven 3 do 6 po Mednarodni standardni klasifikaciji izobraževanj (ISCED).
20 Sklepi Sveta z dne 11. maja 2012 o zaposljivosti diplomantov, ki so zaključili izobraževanje in usposabljanje,

2012/C 169/04. Uradni list Evropske unije C 169/11.

90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97