Page 95 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 95
trendi v terciarnem izobraževanju in na trgu dela ....

dela, zaposlitveni status in značilnosti zaposlitve diplomantov, vsebina dela, uporaba pri-
dobljenih kompetenc itn. Z uporabo anketnega vprašalnika so bili pridobljeni podatki za
približno 600 spremenljivk, doseženih pa je bilo okoli 40.000 odzivov diplomantov (tj.
dobrih 3000 na sodelujočo državo), ki so študij zaključili 4 leta pred anketiranjem. Do-
datno so bili izvedeni še intervjuji z delodajalci o njihovem pogledu na kompetence diplo-
mantov.

Raziskava REFLEX23 se je osredotočala na zahteve glede veščin diplomantov viso-
kega šolstva v sodobni družbi in vlogo izobraževalnih ustanov v procesu opremljanja štu-
dentov z veščinami, ki ustrezajo tem zahtevam. V okviru raziskave REFLEX, ki je zajela
15 držav, so bili pridobljeni podatki za 400 spremenljivk, doseženih pa je bilo okoli 45.000
odzivov diplomantov, ki so študij zaključili 5 let pred anketiranjem. Dodatno so REFLEX-
-ovo metodologijo v okviru projekta PROFLEX uporabile še države Srednje in Latinske
Amerike.24 V sklopu anketne raziskave so diplomanti visokošolskega študija odgovarjali na
vprašanja, ki so se nanašala na:
- družbeno-biografske podatke (spol, starost, država in regija anketiranca ter izobrazba

staršev);
- doseženo raven izobrazbe anketiranca in značilnosti študija (področje in program vi-

sokošolskega študija, visokošolska institucija, stopnja zahtevnosti študija, študijski
pogoji, študijske aktivnosti, študijski uspeh);
- udeležbo v poklicnem usposabljanju, prakso ter (druge) s študijem povezane delovne
izkušnje;
- zaposlitveni status, proces in čas iskanja zaposlitve;
- mednarodno in regionalno mobilnost;
- kakovost zaposlitve (tip pogodbe, delovni čas, višina dohodka, skladnost zaposlitve s
pridobljeno stopnjo izobrazbe, skladnost delovnega mesta z veščinami, pridobljenimi
v procesu visokošolskega študija, doseganje kompetenc, ki bi bile potrebne za zaposli-
tev oziroma za delo v organizaciji, dodatna strokovna usposabljanja, zadovoljstvo z za-
poslitvijo).
Naslednik projekta REFLEX je bil projekt HEGESCO25. V okviru tega projekta so v
petih partnerskih državah (Litva, Madžarska, Poljska, Slovenija in Turčija) izvedli anketno
raziskavo na vzorcu preko 30.000 diplomantov različnih stopenj visokošolskega študija ter
intervjuje z delodajalci in predstavniki visokošolskih institucij. Podobno kot pri projektu
REFLEX so bila ključna vprašanja sledeča: i) katere so glavne kompetence diplomantov, ki
prispevajo k njihovi uspešnosti na trgu dela in v družbi nasploh, ii) kateri akterji so ključni
pri oblikovanju teh kompetenc, iii) katero pot naj pri razvoju kompetenc diplomantov ube-
rejo visokošolske institucije? Podatkovni bazi REFLEX in HEGESCO skupaj predstavlja-
ta največjo bazo podatkov o diplomantih v Evropi in širše.

23 REFLEX je akronim za Research into Employment and professional FLEXibility. Gre za projekt, ki se je
izvajal v sklopu 6. okvirnega raziskovalnega programa. V raziskavi so sodelovale: Avstrija, Belgija, Češka,
Estonija, Finska, Francija, Italija, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Portugalska, Španija, Švica, Velika Bri-
tanija in Japonska. Več informacij je dosegljivih na: http://www.fdewb.unimaas.nl/roa/reflex/

24 Argentina, Bolivija, Brazilija, Čile, Honduras, Kolumbija, Mehika, Panama, Puerto Rico in Urugvaj.
25 Spletna stran projekta HEGESCO: http://www.hegesco.org/.

93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100