Page 41 - Jere Jakulin, Tadeja, 2016. Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 41
Sistemski cilji
in usmeritve razvoja turizma
na nacionalnem nivoju

»Turistični sistem je kompleksen, dinamičen in odprt sistem, ki je po eni strani
sestavljen iz določenega števila elementov oziroma podsistemov, ki skupno re-
alizirajo inpute dela, materiala finančnih sredstev in drugih resursov v output
dobrin in storitev, po drugi strani pa je ta isti sistem podsistem nekega druge-
ga sistema višjega reda, kot je industrijska panoga državnega gospodarstva.«
Cerović.
V prejšnjem poglavju smo pokazali zvezo med definicijo problema, vzroč-
no-zankovnim diagramom in potekom modeliranja v okviru sistemske di-
namike.
Novi sistemi ustvarjajo nove probleme. Ljudje v kompleksnih turistič-
nih sistemih ne delajo tistega, kar zahteva sistem, in sistem ne dela tistega,
kar se od njega zahteva. Kompleksni sistemi težijo k opoziciji njihove pra-
ve funkcije.
Zato ni slučajno, da sistemski način menedžmenta poslovnih sistemov
v turizmu še posebno pozornost posveča vzpostavljanju pravilnih odno-
sov do posameznih delov kot tudi do poslovnega sistema kot celote (Cero-
vić 2010).
Turizem kot multidisciplinaren pojav je relativno mlada družbenoeko-
nomska dejavnost, ki združuje veliko različnost ekonomskih sektorjev, ak-
terjev in akademskih disciplin (Fayos-Sola 1997). Za vodenje takega siste-
ma je bistveno razviti sistemski pogled na to, kako ekonomija, ekonomski
in socialni dejavniki medsebojno vplivajo na delovanje regije. Žarišče sis-
temskega pogleda na turizem je razpoznavanje osnovnih vzrokov za pro-
bleme ter ocenjevanje posledic managerskega odgovarjanja. Kompleksnost
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46