Page 42 - Jere Jakulin, Tadeja, 2016. Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 42
Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu

turizma povzroča težavo pri določanju splošno sprejemljive definicije, ki
bi dejansko pomagala opisati njegov koncept. Obstoji pa množica vidikov
turizma, ki posamezna področja turizma preučujejo z vidikov dejavnosti.
Ekonomski vidik obravnava turistično potrošnjo (Cooper et al. 1993), psi-
hološki motivacijo potrošnika kot turista, zemljepisni značilnosti teritori-
ja, kulturni vidik obisk kulturnih ustanov, etnološki pomen narodnega bo-
gastva za turistično ponudbo, za sistemskega raziskovalca pa velja, da se bo
osredotočil na turizem kot na »črno škatlo« torej na turizem kot na sistem
s svojimi vhodi in izhodi ter interakcijami med posameznimi podsistemi.

42

Slika 13: Sistemski diagram slovenskega turizma.

Usmeritve slovenskega turizma z vidika strateškega razvoja države
V okviru svojega strateškega razvoja je Slovenija opredelila prednostne ra-
zvojne cilje. V temeljni strategiji zastavljene cilje dosega s povezovanjem in
uresničevanjem usmeritev iz prejšnjega strateškega obdobja, kar pomeni
krepitev povezovanja in sodelovanja pri skupnem načrtovanju, oblikova-
nju ter trženju slovenskega turizma na vseh ravneh, od lokalnega in regio-
nalnega do državnega, ter krepitev odličnosti na vseh področjih in na vseh
ravneh slovenskega turizma. Prioriteto namenja učinkovitemu trženju in
promociji Slovenije kot turistične destinacije ter ustvarjanju boljšega po-
slovnega okolja za razvoj turizma, vključno s poudarkom na povečanju ka-
kovosti turističnih proizvodov ter storitev. Poslovna strategija je nadgraje-
vana iz prejšnjega strateškega obdobja, ki temelji na konkurenčni prednosti
razvijanja tržne niše. Bistvo te strategije je, da turistično ponudbo osredo-
toči na manjši segment. Smiselno je nadaljevati podrobnejšo segmentaci-
jo trgov, predvsem po merilu vrednosti, ki jo ima (naj bi jo imela) naša tu-
ristična ponudba pri ciljnem turistu, specializacije ponudbe in razpršitve
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47