Page 105 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 105
Sklepi iz teoretičnega dela
raziskave
V teoretičnem delu raziskave smo najprej opredelili pojem managementa in
trajnostnega razvoja. Za uspešno delovanje v organizaciji lastniki oz. usta-
novitelji organizacije za njeno obvladovanje (upravljanje in management)
pooblastijo management oz. managerje. Beseda management je večpomen-
ska in z njo ponazarjamo proces, instrument in dejavnost, pomeni pa tudi
organ, skupino ljudi, posameznikov ali pa razreševanje problemov za dose-
ganje zastavljenih smotrov in ciljev organizacije.
Naloge in vloge managerjev razčlenimo na različne načine in vsebine.
Management kot urejanje zadev v delovanju organizacije obsega naslednje
temeljne naloge: planiranje (načrtovanje in snovanje), organiziranje (ure-
janje in povezovanje), ukazovanje (vodenje, poslovodenje) in kontroliranje
(merjenje, presojanje in nadziranje). Obstajajo tudi druge temeljne naloge
managerjev, kot npr. koordiniranje, spodbujanje/motiviranje, delegiranje,
naročanje, mentoriranje. Managerji v organizaciji »nastopajo« v informa-
tivni (kot opazovalec, razširjevalec, predstavnik, figura), medosebni (kot
vodja, predstavnik za stike) in odločevalni vlogi (kot podjetnik, krizni sve-
tovalec, dodeljevalec virov, pogajalec). Za opravljanje teh nalog in vlog naj
bi manager potreboval širok nabor vrednot, znanj in veščin oz. kompetenc
(upravljavskih, intelektualnih, socialno/čustvenih) s področja »coachin-
ga«, komuniciranja, vodenja, merjenja in obvladovanja uspešnosti, motivi-
ranja, mreženja, razreševanja problemov, zagotavljanja povratnih informa-
cij in odločanja.
Urejanje zadev in odločanje je miselni proces managerja, ki se konča
z izbiro možne različice ter preverjanjem pravilnosti uresničene odločit-
ve – je izbiranje med vsaj dvema možnostma. Proces odločanja lahko raz-
raziskave
V teoretičnem delu raziskave smo najprej opredelili pojem managementa in
trajnostnega razvoja. Za uspešno delovanje v organizaciji lastniki oz. usta-
novitelji organizacije za njeno obvladovanje (upravljanje in management)
pooblastijo management oz. managerje. Beseda management je večpomen-
ska in z njo ponazarjamo proces, instrument in dejavnost, pomeni pa tudi
organ, skupino ljudi, posameznikov ali pa razreševanje problemov za dose-
ganje zastavljenih smotrov in ciljev organizacije.
Naloge in vloge managerjev razčlenimo na različne načine in vsebine.
Management kot urejanje zadev v delovanju organizacije obsega naslednje
temeljne naloge: planiranje (načrtovanje in snovanje), organiziranje (ure-
janje in povezovanje), ukazovanje (vodenje, poslovodenje) in kontroliranje
(merjenje, presojanje in nadziranje). Obstajajo tudi druge temeljne naloge
managerjev, kot npr. koordiniranje, spodbujanje/motiviranje, delegiranje,
naročanje, mentoriranje. Managerji v organizaciji »nastopajo« v informa-
tivni (kot opazovalec, razširjevalec, predstavnik, figura), medosebni (kot
vodja, predstavnik za stike) in odločevalni vlogi (kot podjetnik, krizni sve-
tovalec, dodeljevalec virov, pogajalec). Za opravljanje teh nalog in vlog naj
bi manager potreboval širok nabor vrednot, znanj in veščin oz. kompetenc
(upravljavskih, intelektualnih, socialno/čustvenih) s področja »coachin-
ga«, komuniciranja, vodenja, merjenja in obvladovanja uspešnosti, motivi-
ranja, mreženja, razreševanja problemov, zagotavljanja povratnih informa-
cij in odločanja.
Urejanje zadev in odločanje je miselni proces managerja, ki se konča
z izbiro možne različice ter preverjanjem pravilnosti uresničene odločit-
ve – je izbiranje med vsaj dvema možnostma. Proces odločanja lahko raz-