Page 109 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 109
Sklepi iz teoretičnega dela raziskave 109
Sledi opis ugotovitev o kakovosti in managementu kakovosti poslov-
nih procesov. Ugotovili smo, da ne obstaja samo ena definicija kakovosti.
Če povzamemo posamezne definicije, ugotovimo, da se kakovost nenehno
spreminja in je sinteza merljivih in nemerljivih dejavnikov proizvoda (izdel-
ka, storitve), ki izpolnjujejo pričakovanja kupcev ali končnih uporabnikov
(ali proizvajalcev/ponudnikov – odvisno od smeri pogleda) tega proizvoda.
Obvladovanje kakovosti skozi zgodovino ni bilo vedno v domeni manage-
menta. Sodelovanje/povezava posameznih poslovnih funkcij, ki sodeluje-
jo pri zagotavljanju kakovosti, imenujemo management celovite kakovosti.
V organizacijah, tudi v organizacijah na področju predelovalne dejavnosti,
si prizadevajo izboljšati konkurenčno izhodišče na globalnem in domačem
trgu – uveljavlja se praksa uvajanja sistemov managementa kakovosti, kot
npr. management celovite kakovosti – TQM (sistemski pristop, ki spod-
buja stalne izboljšave, inovativnost in zavedanje vseh zaposlenih v organi-
zaciji, da so soodgovorni za kakovosten izdelek, storitev ali proces); sistemi
ISO za management kakovosti 9000 in model poslovne odličnosti EFQM
(najvišje priznanje organizaciji v zasebnem ali javnem sektorju za dosežke s
področja kakovosti proizvodov ter kakovosti poslovanja kot rezultat razvo-
ja znanja in inovativnosti).
Družina standardov ISO 9000 za management kakovosti omogoča
»enoten jezik« med kupci in uporabniki ter proizvajalci. Med prednosti
uvajanja tega standarda, predvsem standarda ISO 9001:2008, lahko šteje-
mo preprostejši dostop do tujih trgov, stalno kakovost proizvodov in pro-
cesov ter odpravo procesnih napak in neučinkovitosti, povečanje tržnega
deleža in dobičkonosnost ter večanje zadovoljstva strank. Identificirali smo
tudi morebitne slabosti uvajanja tega standarda, med katere avtorji štejejo
možni manjši vpliv uvedbe certifikata glede na vložek uvedbe (npr. na kon-
kurenčnost organizacije, na zniževanje materialnih stroškov, stroškov za
vzdrževanje delovne opreme, strojev, stroškov delovne sile ipd.), neusmer-
jenost standardov v družbeno okolje organizacije in v iskanje novih poslov-
nih priložnosti.
Opisali smo projektno, posamično, množično, serijsko in procesno
proizvajanje. Izbor vrste proizvajanja pogojuje izbor številnih sestavin v
okviru funkcije proizvajanja, kot so proizvod, proces, material, informa-
cije in delo.
Sledi poglavje s področja inovacij. Ugotovili smo, da je za dobre po-
slovne rezultate pomembno premišljeno načrtovanje inovacijske politike.
Beseda inovacija izhaja iz invencije (vsakršno ustvarjalno spoznanje, za-
misel ali dosežek, izhodiščna ideja za novost). Poznamo različne definici-
je inovacij. Če definicije povzamemo, so inovacije uporaba ideje za izvedbo
Sledi opis ugotovitev o kakovosti in managementu kakovosti poslov-
nih procesov. Ugotovili smo, da ne obstaja samo ena definicija kakovosti.
Če povzamemo posamezne definicije, ugotovimo, da se kakovost nenehno
spreminja in je sinteza merljivih in nemerljivih dejavnikov proizvoda (izdel-
ka, storitve), ki izpolnjujejo pričakovanja kupcev ali končnih uporabnikov
(ali proizvajalcev/ponudnikov – odvisno od smeri pogleda) tega proizvoda.
Obvladovanje kakovosti skozi zgodovino ni bilo vedno v domeni manage-
menta. Sodelovanje/povezava posameznih poslovnih funkcij, ki sodeluje-
jo pri zagotavljanju kakovosti, imenujemo management celovite kakovosti.
V organizacijah, tudi v organizacijah na področju predelovalne dejavnosti,
si prizadevajo izboljšati konkurenčno izhodišče na globalnem in domačem
trgu – uveljavlja se praksa uvajanja sistemov managementa kakovosti, kot
npr. management celovite kakovosti – TQM (sistemski pristop, ki spod-
buja stalne izboljšave, inovativnost in zavedanje vseh zaposlenih v organi-
zaciji, da so soodgovorni za kakovosten izdelek, storitev ali proces); sistemi
ISO za management kakovosti 9000 in model poslovne odličnosti EFQM
(najvišje priznanje organizaciji v zasebnem ali javnem sektorju za dosežke s
področja kakovosti proizvodov ter kakovosti poslovanja kot rezultat razvo-
ja znanja in inovativnosti).
Družina standardov ISO 9000 za management kakovosti omogoča
»enoten jezik« med kupci in uporabniki ter proizvajalci. Med prednosti
uvajanja tega standarda, predvsem standarda ISO 9001:2008, lahko šteje-
mo preprostejši dostop do tujih trgov, stalno kakovost proizvodov in pro-
cesov ter odpravo procesnih napak in neučinkovitosti, povečanje tržnega
deleža in dobičkonosnost ter večanje zadovoljstva strank. Identificirali smo
tudi morebitne slabosti uvajanja tega standarda, med katere avtorji štejejo
možni manjši vpliv uvedbe certifikata glede na vložek uvedbe (npr. na kon-
kurenčnost organizacije, na zniževanje materialnih stroškov, stroškov za
vzdrževanje delovne opreme, strojev, stroškov delovne sile ipd.), neusmer-
jenost standardov v družbeno okolje organizacije in v iskanje novih poslov-
nih priložnosti.
Opisali smo projektno, posamično, množično, serijsko in procesno
proizvajanje. Izbor vrste proizvajanja pogojuje izbor številnih sestavin v
okviru funkcije proizvajanja, kot so proizvod, proces, material, informa-
cije in delo.
Sledi poglavje s področja inovacij. Ugotovili smo, da je za dobre po-
slovne rezultate pomembno premišljeno načrtovanje inovacijske politike.
Beseda inovacija izhaja iz invencije (vsakršno ustvarjalno spoznanje, za-
misel ali dosežek, izhodiščna ideja za novost). Poznamo različne definici-
je inovacij. Če definicije povzamemo, so inovacije uporaba ideje za izvedbo