Page 96 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 96
Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti

ki management z energijo vključuje v vsakodnevno prakso organizacije
(Brown in Desai 2014, 17).

Po Flores Argüelles (2013, 44) so prednosti standarda ISO 50001:2011:
− močna usmerjenost na energijsko učinkovitost;
− izboljšanje javne podobe organizacije;
− organizacijo prisili k razmisleku o trenutnem stanju in k načrto-

vanju izboljšav;
− podpira širjenje organizacij na mednarodne trge;
− potrošniki poznajo standard;
− uvedba standarda zahteva prizadevanja, ampak prinaša dolgotraj-

ne rezultate ob ustreznem vzdrževanju sistema;
− uvedba sistema pomeni spremembo organizacijske kulture;
− krepi zaupanje vseh deležnikov.
96 Kahlenborn et al. (2012, 16) so med prednosti standarda ISO
50001:2011 uvrstili naslednje dejavnike:
− preglednost porabe energije (zmanjševanje porabe posameznih

energentov, večja energetska učinkovitost, optimizacija ipd.);
− izvajanje trajnostno naravnanih procesov (zmanjšanje vpliva na

naravno okolje, optimizacija poslovnih procesov ipd.);
− davčne ugodnosti (davčne spodbude, davčne ugodnosti);
− skladnost z zakonskimi predpisi in smernicami (skladnost z za-

konodajo in regulativnimi zahtevami – z zmanjševanjem tvega-
nja zaradi kršitev zakonodaje in regulativ se izboljšuje energetska
učinkovitost);
− notranja učinkovitost (boljše izvajanje posameznih dejavnosti; iz-
boljšane metode vodenja procesov in obvladovanja procesov ipd.);
− izboljšana zunanja podoba.
Z izpolnitvijo standarda ISO 50001:2011 organizacija pridobi cer-
tifikat za sistem managementa z energijo. Flores Argüelles (2013, 44) je s
SWOT-analizo opredelil tudi določene slabosti oziroma vrste manjšega
vpliva glede na vložek uvedbe certifikata ISO 50001:2011 na uspešnost po-
slovanja organizacij, in sicer:
− postopek izvajanja je zahtevnejši, če organizacija do zdaj še ni vpe-
ljala nobenega standarda ISO;
− organizacije lahko s samoocenjevanjem dosežejo hitrejše rezulta-
te;
− zaradi ustvarjanja novih delovnih mest lahko pride do sprememb
v managerski strukturi;
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101