Page 167 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 167
mediji v očeh nacionalne manjšine ...

rajo. Prepričan sem, da če vprašaš primorske novinarje, kdo dela
na Piccolu v Gorici, da ti ne znajo povedati. Niti v Novi Gorici ne.
Edini, ki pa rešuje te veze, je pa Primorski dnevnik v Novi Gorici,
ki ima stike z italijansko redakcijo kot tudi s slovensko. To je se-
veda bolj izjema kot pravilo. Mislim, da enkrat na leto bi se pa
res lahko ti novinarji dobili skupaj slovenski in italijanski in bi
nazdravili. Da bi se vsaj videli v obraz. (INFm11)

Realizacija ideje skupnega medijskega prostora bi bila gotovo
dobra z našega zornega kota. Če hočemo biti zelo pragmatični, če
bi se naš šport vključil v ta slovenski medijski prostor, kar ponav-
ljam, institucionalno je že vključen, bi se recimo tudi mogoče po-
večevale možnosti za kakšna pokroviteljstva, ker naša društva ni-
majo pokroviteljev iz Slovenije … Tudi z ekonomskega vidika se
je že zgodilo, da so včasih kakšna slovenska podjetja sponzorira-
la italijanski klub, ki ni bil nič boljši, nič odmevnejši od našega.
(INFm17)
Razloge za vzpostavitev skupnega medijskega prostora, ki bi vključe-
val večjo povezanost zamejske medijske krajine in medijskega prostora
matične domovine, naši sogovorniki razvrščajo pretežno v dva tabora: v
prvem taboru so pretežno pragmatični razlogi, vezani na vzajemnost konk-
retnih ekonomskih koristi, družbenih pogodb in kulturnih izmenjav (debi-
rokratizacija postopkov, harmonizacija pravil, deljenje institucij, dejavnos-
ti, dobrobiti in izdatkov zanje, boljše poznavanje »kulturno drugega« ipd.),
v drugem so eshatološki razlogi, vezani na nadčasovno in nadprostorsko
ideologijo slovenstva (integracija zamejskih Slovencev v slovenski prostor
kot zagotovilo za boljšo zaščito).
Navedenim pogledom pa nasprotujejo izreke v nadaljevanju, iz kate-
rih izhaja, da vzpostavitev takšnega skupnega medijskega prostora ni mo-
goča zaradi naslednjih pregrad:

– institucionalne (INFž3: »Če je ideja skupnega medijskega prostora
zgolj v tem, da se združi neke obmejne ustanove, na primer nekoč
je bila aktualna združitev Primorskih novic in Primorskega dnev-
nika, potem jaz mislim, da to ni aktualno, ker ene določene specifi-
ke moramo le ohranjat'. Seveda bi bila znotraj teh dveh časopisnih
hiš lahko aktualna ena izmenjava urednikov, da bi poročali tudi
za druge medije, to ja. Da bi bilo to absolutno združeno, pa ne. Se
mi zdi, da ima vsak konec koncev eno politiko, en profil. To bi bilo

167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172