Page 176 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 176
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

ustrezno pozicijsko strukturiranost informatorjev, relevantnih za sodelo-
vanje v raziskavi, zato smo pri projektiranju terenskega dela sestavili nas-
lednji tronivojski model akterskih družbenih provenienc, aktualizacij in
identifikacij, iz katerih smo črpali nabor informatorjev.

Tabela 10: Model družbene provenience in aktualizacije sogovornikov

Vrsta družbene provenience in aktualizacije Potencialni profili informatorjev
menedžerji, politiki, podjetniki, kulturniki ipd.
producenti modne družbene razlika
(elita) uredniki, novinarji, fotoreporterji
reproducenti modne družbene bralci življenskostilnih revij in drugovrstnega
(mediji) tiska, TV-gledalci, uporabniki spletnih medijev
konzumenti modne družbene razlike
(občinstvo)

Za lažje obvladovanje etnografskega materiala smo se v raziskavi ome-
jili s količinsko normo, ki je upoštevala naslednji številčni ključ: v okviru
vsake od treh vrst družbene provenience in aktualizacije sogovornikov se
bodisi po metodi snežene kepe bodisi po arbitrarnem redu izbere štiri in-
formatorje, ki pa morajo biti različnih profilov, s čimer smo želeli zagotovi-
ti večjo raznolikost t. i. nestandardnih pogledov v raziskavi.

Večina intervjujev je bila posnetih z diktafoni in so trajali od 15 do 60
minut. Sledila je kvalitativna obdelava zbrane etnografije (transkribiranje,
povzemanje, izbor in identificiranje relevantnih izrek ter informacij, vzpo-
stavljanje odnosov med izrekami ipd.). Vsem sodelujočim je bila zagotovlje-
na anonimnost: njihova imena so zato dostopna le avtorju prispevka. Naj se
še ustavimo pri dejanski strukturi tako sestavljene skupine informatorjev
v raziskavi. Nobeden od sogovornikov ni dal izrecnega dovoljenja za
poimensko navedbo, nekateri pa so izrecno prosili za anonimnost. Ker naš
namen ni izpostavitev oseb, pač pa analitski oris informatorskih pogledov
na modo kot obliko družbene distinkcije slovenske tranzicijske elite, smo
njihova imena nadomestili s poklicnimi ali profesionalnimi funkcijami, ki
jih imajo, oziroma drugimi statusnimi oznakami ali podatki, ki so dovolj
posplošeni, da preprečujejo razpoznavnost. Za lažje rokovanje z izrekami
sogovornikov pa smo jih zakodirali s šifro, in sicer s kratico INF (informa-
tor/-ica), določitvijo spola (m, ž) ter arbitrarno določeno zaporedno števil-
ko intervjuja.

176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181