Page 177 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 177
moda, mediji in elite ...

Tabela 11: Podatki o sogovornikih v raziskavi

Vrsta družbe- Šifra sogovornika/-ice Identitetni & profesionalni & družbeni profil
ne provenience in
INFž1 operna pevka
aktualizacije INFž2 podjetnica
elita INFm3 menedžer
mediji INFm4 politik
INFž5 urednica življenjskostilne revije
občinstvo INFm6 urednik modne revije
INFž7 televizijska voditeljica
INFž8 novinarka
INFž9 redna bralka modnih blogov, študentka
redna bralka spletnih in tiskanih modnih
INFž10 in življenjskostilnih revij, pravnica
priložnostna gledalka TV-modnih oddaj in redna
INFž11 bralka dnevnega in tedenskega tiska, frizerka
priložnostni bralec revij in prilog, sociolog
INFm12

Koncept intervjujev se je organiziral okrog treh tematskih oziroma
vsebinskih sklopov:
1. sklop: Elita v tranziciji
2. sklop: Mediji v tranziciji
3. sklop: Moda v tranziciji

Za vsak tematski sklop smo sestavili vprašanja, ki smo jih organizirali
v tri skupine, in sicer na tista, ki smo jih postavili informatorjem iz vrst eli-
te, na vprašanja za informatorje, ki so prihajali s področja medijev, ter tista,
ki so bila namenjena uporabnikom medijev oziroma konzumentom medij-
skih vsebin. Značilnost prvih je bila, da so merila predvsem na odnos elit-
nih ali ekskluzivnih akterskih pripisov in samopripisov do področij mod-
nih trendov, sloga oblačenja, javne podobe, načrtovanja življenjskega stila,
najemanja uslug stilistov, medijskih performanc in družabnih promenad
(prim. McQuail 1992). V drugi skupini so vprašanja preispraševala produ-
cente medijskih praks, naziranj in stališč do elitnih pripadnikov slovenske
družbe, ki medije uporabljajo za promocijo svoje osebne oblačilne etike-
te, modnega imidža, življenjskega stila in družabnih poslovnih ekstenzij. V
tretji skupini so bila vprašanja, ki so bila namenjena prepoznavi recipient-
skih praks konzumentov tovrstnih medijskih vsebin, v katerih predstav-
niki elitnih skupin družbe časopisne strani, tabloidne upodobitve, revijalne
naslovnice, televizijske šove in spletne medije uporabijo za spektakularizi-

177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182