Page 287 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 287
Nekoč med slovenskimi youtuberji:
Na rob k historični etnografiji YouTuba1

YouTube1 je od ustanovitve februarja 2005 in od trenutka objave neboglje­
nega video klipa »A Message from Chad and Steve« njegovih ustanoviteljev
9. oktobra 2006, v katerem je napovedano, da bo internetni gigant Google
prevzel domeno 'YouTube.com', do danes postal svojevrstna mreža partici-
patornosti, performativnosti, sokreativnosti in medijske poslovnosti, kate-
re bolj ali manj naključna proliferacija avdiovizualnih vsebin je video pos-
netek spremenila v nevsiljiv, predvsem pa samostojen kanal komunikacije,
ki nagovarja cele spletne skupnosti, ki so iz YouTuba naredile lastniško pla-
tformo in z njo celo vrsto poslovnih priložnosti. YouTube je potreboval le
nekaj let, da je tako postal del osrednje medijske krajine in komunikacijska,
predvsem pa distribucijska sila, ki jo velja upoštevati v okviru sodobne po-
pularne kulture. Na to so opozorili prvi YouTubovi partnerski sporazumi
o oglaševanju z etabliranimi medijskimi hišami, denimo, NBC-jem junija
2006, z BBC-jem marca 2007 in CBS-om novembra 2008. Na to so naka-
zali številni »partnerski« programi o lansiranju znanih televizijskih pogo-
vornih oddaj na YouTubu. Na to je opozorila tesna kooperacija YouTuba in
CCN-a pri predsedniških debatah leta 2007, ko so lahko običajni državlja-
ni ZDA svoja vprašanja predsedniškim kandidatom posredovali kar prek
YouTuba. Na to je ne nazadnje opozoril razvpiti primer avdicijskega na-
stopa Susan Boyle s pesmijo »I Dreamed A Dream« iz muzikala Nesrečniki

1 Gre za prvo objavo študije, katere empirična raziskava je potekala v letih 2012–2014 na
Oddelku za medijske študije UP FHŠ.

287
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292