Page 124 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 124
na vrednost = 3,78) pa dejavniku Učinke uporabljenega znanja spremlja-
mo z različnimi kazalniki (npr. BSC,1 angl. Balance Scorecard itd.).

Preglednica 48: Zadovoljstvo z donosnostjo v obdobju 2011–2013

Zadovoljstvo z donosnostjo v p/o N Povprečna Standardni
vrednost (1–5) odklon
Donosnost vloženih sredstev (angl. return on investments – ROI) – gre za
naložbe, ki so razmerje med dobičkom in sredstvi, vloženimi v naložbo. 84 3,58 0,895

Dobiček glede na sredstva ali obveznosti do virov sredstev (angl. return on 84 3,71 0,769
assets – ROA) – razmerje med dobičkom in vloženimi sredstvi delničarja
(lastnika), kar pomeni, da gre za donosnost lastnega kapitala.

124 Razmerje med dobičkom in trajnim kapitalom oz. med dolgoročnimi ob- 84 3,87 0,915
veznostmi sredstev (angl. return on equity – ROE) – gre za donosnost

vloženega kapitala.

Preglednica 49: Merjenje učinkovitosti uporabe znanja

Merjenje učinkovitosti uporabe znanja N Min. Maks. Povprečna Standardni
vrednost (1–5) odklon
Učinke uporabljenega znanja spremljamo po občutku.
88 1 5 4,23 0,840
Spremljamo znižanje stroškov zaradi uporabe znanja.
88 2 5 4,06 0,889
Spremljamo vpliv uporabljenega znanja na dodano
vrednost zaposlenega. 88 1 5 4,08 0,973
Učinka uporabljenega znanja ne spremljamo.
Spremljamo razmerje med naložbami v znanje in 87 2 5 3,98 1,067
finančno donosnostjo.
Učinke uporabljenega znanja spremljamo z različnimi 88 2 5 4,06 0,998
kazalniki (npr. BSC (angl. Balance scorecard) itd.).
88 1 5 3,78 1,245
Učenje je dolžnost in pravica vseh zaposlenih.
88 3 5 4,42 0,690

Iz rezultatov posameznega vsebinskega sklopa smo pridobili dovolj
podatkov, da smo za konstrukt človeški kapital, konstrukt organizacijska
klima in konstrukt uspešnost poslovanja pripravili podatke za nadaljnjo

1 BSC, angl. Balanced Scorecard, uravnotežen sistem kazalnikov (USK), ki meri uspešnost or-
ganizacije s štirih uravnoteženih vidikov kazalnikov, in sicer: finančnega, poslovanja s strankami,
notranjih poslovnih procesov ter vidika učenja in rasti. Sistem omogoča spremljanje finančnih re-
zultatov ob hkratnem spremljanju napredka pri povečanju zmogljivosti in pridobivanju neopred-
metenih sredstev, ki jih organizacije potrebujejo za prihodnjo rast (Kaplan in Norton 2000).
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129