Page 178 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 178
Glavna ugotovitev H1
Povzetek preverjanja podhipotez od H1a pa vse do H1e je na podlagi
korelacijske analize in linearne multiple regresije pokazal, da lahko hipo-
tezo H1, »Med človeškim kapitalom in organizacijsko klimo v turistič-
nih agencijah obstaja pozitivna medsebojna povezava«, delno potrdimo,
saj smo delno potrdili vse podhipoteze razen podhipoteze H1b.

Preverjanje H2: Človeški kapital pozitivno vpliva na uspešnost
poslovanja turističnih agencij.
Preverjanje povezanosti med konstruktom človeški kapital in konstruk-
tom uspešnost poslovanja smo izvedli s korelacijsko in regresijsko analizo.
Model preverjanja obsega latentne spremenljivke obeh konstruktov, ki so
bile pripravljene na podlagi izvedbe faktorske analize.
178 V preglednici 85 navajamo spremenljivke konstruktov človeški kapi-
tal in uspešnost poslovanja. Prve smo v posameznih podhipotezah hipo-
teze H2 uporabili kot neodvisne spremenljivke in jih primerjali s posame-
zno odvisno spremenljivko konstrukta uspešnost poslovanja.

Preglednica 85: Neodvisne spremenljivke konstrukta človeški kapital in upoštevane odvisne
latentne spremenljivke konstrukta uspešnost poslovanja

Spremenljivke konstrukta človeški kapital, Spremenljivke konstrukta uspešnost poslovanja,
upoštevane kot neodvisne spremenljivke: upoštevane kot odvisne spremenljivke:

prenos znanja – nestimulativni (Prenos_A); donosnost: (ROI, ROA, ROE);
izobraževanje s področja trženja (Vrst_A); rast: prihodki od prodaje (prihodki), povečanje števila zapos-
izobraževanja s področja komuniciranja (Vrst_B); lenih (zaposleni), dobiček (dobicek), povečanje tržnega deleža
uporaba znanja na lastnih izkušnjah (UporabaVrst); na domačem trgu (rast1), povečanje tržnega deleža na tujem
čas izobraževanja (CasaVrst); trgu (rast2);
prenos znanja – timski (Prenos_B); dobičkonosnost TA: v primerjavi z vsemi konkurenčnimi
shranjevanje znanja (Shranjev); turističnimi agencijami/poslovalnicami (dobickonosnost1)
pridobivanje znanja (Pridobiv); in dobičkonosnost v primerjavi s turističnimi agencijami/
uporaba znanja (Uporaba). poslovalnicami, ki so na trgu enako število let in v enaki fazi
razvoja (dobickonosnost2).

Preverjanje hipoteze H2 tako obsega tri podhipoteze, ki preverjajo
povezanost konstrukta človeški kapital s posameznimi latentnimi odvis-
nimi spremenljivkami konstrukta uspešnost poslovanja.

Preverjanje podhipotez je izvedeno v dveh korakih. V prvem kora-
ku s pomočjo korelacijske analize preverjamo jakost povezanosti med
spremenljivkami konstrukta človeški kapital in posamezno spremenljiv-
ko konstrukta uspešnost poslovanja. Nato pa modele obravnavamo s po-
močjo linearne regresijske analize ter ocenimo multipli regresijski model
(multipli korelacijski koeficient, popravljeni determinacijski koeficient).
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183