Page 174 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 174
tično značilne (p < 0,015), vrednosti koeficientov pa so med 0,213 in
0,482.

Ocena multiplega regresijskega modela je prikazana v preglednici 80.

Preglednica 80: Ocena regresijskega modela za človeški kapital ter zadovoljstvo zaposlenih
in nagrajevanje kot sestavino organizacijske klime

Povzetek modela

R 0,619

R2 0,383
Popravljen R2 0,324
ANOVA
F 6,494
0,000
174 p

Na osnovi multiplega korelacijskega koeficienta R = 0,619 ocenjujemo,
da je povezanost odvisne spremenljivke zadovoljstvo zaposlenih in nagra-
jevanje kot sestavina organizacijske klime z neodvisnimi spremenljivka-
mi človeškega kapitala zmerna in pozitivna. Popravljen determinacijski
koeficient R2 = 0,324 izkazuje, da lahko z vključenimi neodvisnimi spre-
menljivkami pojasnimo 32,4 % variabilnosti odvisne spremenljivke zado-
voljstvo zaposlenih in nagrajevanje kot sestavina organizacijske klime.
Ob pregledu regresijskih koeficientov in rezultatov t-testov lahko iz
preglednice 81 razberemo, da so pri stopnji tveganja 0,05 statistično zna-
čilni regresijski koeficienti pri spremenljivkah: 0V,r0s3t8_)Bin(XS1h, rba n=je  v0,2(X123,,
p  =  0,006), UporabaVrst (X2, b  =  0,245, p  = 
b = 0,169, p = 0,048).
V preglednici 81 so prikazani koeficienti regresijskega modela spre-
menljivk človeškega kapitala ter spremenljivke zadovoljstvo zaposlenih in
nagrajevanje kot sestavina organizacijske klime.

H1d: Med človeškim kapitalom ter zadovoljstvom zaposlenih in nagra-
jevanjem kot sestavino organizacijske klime v turističnih agencijah obstaja
pozitivna medsebojna povezava.

Sklep: Povezanost med človeškim kapitalom ter spremenljivko zado-
voljstvo zaposlenih in nagrajevanje kot sestavina organizacijske klime je
pozitivna in pri vseh spremenljivkah tudi statistično značilna. Vendar pa
je regresijska analiza pokazala, da vpliv temelji le na treh spremenljivkah
od devetih. Ugotovili smo torej, da le tri spremenljivke človeškega kapita-
la, izobraževanje s področja komuniciranja, uporaba znanja pri lastnih iz-
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179