Page 208 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 208
imajo obe licenci, tako licenco za organiziranje turističnih aran-
žmajev kot tudi licenco za prodajo turističnih aranžmajev. Gle-
de na organizacijski status je največ (81,75 %) turističnih agencij,
najmanj (1,95 %) pa takšnih z drugim organizacijskim statusom,
kjer anketiranci niso navedli, za kakšen organizacijski status gre.
Glede na pravni status je največ (76,75 %) družb z omejeno od-
govornostjo (d. o. o.), najmanj (0,7 %) pa jih je v kategoriji dru-
go, kjer anketiranci niso odgovorili, za kakšen pravni status gre.
TA se največ ukvarjajo s prodajo lastnih turističnih aranžmajev
(51,7  %), najmanjkrat pa so se anketiranci odločili za kategori-
jo drugo (1,52 %), kjer niso navedli, za kakšno dejavnost gre. Po
številu zaposlenih je največ (48,7  %) do 5 zaposlenih, najmanj
(0,5 %) pa nad 250 zaposlenih. Glede na pokritost trga (domači,
208 tuji trg) je največ (74,5 %) anketirancev odgovorilo, da gre za po-
kritost na domačem in tujem trgu, najmanj (7,5 %) pa, da gre za
pokritost samo na tujem trgu. Glede na dejavnost (emitivni turi-
zem, receptivni turizem) in glede na državljanstvo gostov se naj-
več (62,9 %) ukvarjajo z emitivnim in receptivnim turizmom, naj-
manjkrat (0,7 %) pa so se anketiranci odločili za kategorijo drugo,
kjer niso navedli, za kakšno dejavnost gre.
– Človeški kapital. Tu so anketiranci odgovarjali z določitvijo stop-
nje strinjanja z zapisanimi trditvami, in sicer od 1 (sploh se ne
strinjam) do 5 (popolnoma se strinjam) za posamezno preučeva-
no dimenzijo, kjer so največji in najmanjši pomen pripisali pripi-
sali posamezni spremenljivki s povprečno vrednostjo: pridobivan-
je znanja: največ (4,62) – uporabljamo internet, najmanj (3,77)
– sodelujemo z zunanjimi raziskovalnimi institucijami; hranje-
vanje znanja: največ (4,16) – shranjujemo znanje (imamo arhiv)
o izvedbi in vsebini delovnih procesov, najmanj (4,1) – shranju-
jemo zapise (imamo arhiv) o svojem nastanku, razvoju in viziji
delovanja; prenos znanja: največ (4,5) – dobro počutje v TA/po-
slovalnici pozitivno vpliva na prenos znanja, najmanj (3,44) – za-
posleni skrivamo svoje znanje pred sodelavci, ker menimo, da s
tem povečujemo svojo konkurenčno prednost pred njimi; upora-
ba znanja: največ (4,31) – uspešno uporabljamo lastne izkušnje za
razreševanje novih izzivov, najmanj (3,91) – znanja med zaposle-
nimi je dovolj, problematična je le njegova uporaba; vrsta (način)
izobraževanja: največ (4,28) – informacije iščemo na internetu,
najmanj (3,33) – izobražujemo se na področju računovodstva; čas
izobraževanja: največ (4,38) – udeležujemo se enodnevnih oblik
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213