Page 209 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 209
Povzetek ugotovitev raziskave 209

izobraževanj (tečaji, seminarji), najmanj (4,12) – interno izobra-
ževanje poteka znotraj delovnega časa.
– Organizacijska klima. Anketiranci so odgovarjali z določitvijo
stopnje strinjanja z zapisanimi trditvami, in sicer od 1 (sploh se
ne strinjam) do 5 (popolnoma se strinjam) za posamezno preuče-
vano dimenzijo, kjer so največji in najmanjši pomen pripisali po-
samezni spremenljivki s povprečno vrednostjo: odnos do kakovosti:
največ (4,69) – čutimo se odgovorne za kakovost svojega dela, naj-
manj (4,46) – standard in cilj kakovosti sta jasna; inovativnost in
iniciativnost: največ (4,58) – zavedamo se, da so izboljšave nujne,
najmanj (4,43) – delovne metode stalno izboljšujemo in posodab-
ljamo; strokovna usposobljenost in učenje: največ (4,36) – usposo-
bljeni smo za svoje delo, najmanj (4,22) – sistem za naše usposa-
bljanje je dober; motivacija in zavzetost: največ (4,6) – pripravljeni
smo na dodaten napor, kadar je to potrebno, najmanj (4,37) – do-
ber delovni rezultat se hitro opazi in se pohvali; notranja komu-
nikacija in informiranje: največ (4,4) – sodelavci se med seboj po-
govarjamo sproščeno, prijateljsko in enakopravno, najmanj (4,13)
– delovni sestanki so redni; vodenje (delegiranje) dela: največ
(4,53) – pri svojem delu smo samostojni, najmanj (4,28) – nima-
mo ukazovalnega vodenja; notranji odnosi: največ (4,44) – med
sabo si zaupamo, najmanj (4,37) – konflikte rešujemo v svojo ko-
rist; poznavanje poslanstva, vizije, ciljev: največ (4,43) – cilje tu-
ristične agencije sprejemamo za svoje, najmanj (4,19) – pri pos-
tavljanju ciljev poleg vodstva sodelujejo tudi drugi zaposleni;
organiziranost dela: največ (4,35) – zadolžitve so jasno opredelje-
ne, najmanj (4,21) – vodstvo sprejema odločitve pravočasno; pri-
padnost organizaciji: največ (4,51) – zunaj turistične agencije po-
zitivno govorimo o njej, najmanj (4,25) – zaposlitev je varna oz.
zagotovljena; razvoj kariere: največ (4,13) – zadovoljni smo s se-
danjim osebnim razvojem, najmanj (3,99) – vodilni vzgajajo svoje
naslednike; nagrajevanje glede na uspešnost: največ (4,23) – uspeš-
nost (doseganje nadpovprečnih delovnih rezultatov) se praviloma
vrednoti po dogovorjenih ciljih in standardih, najmanj (4,04) –
tisti, ki smo bolj obremenjeni z delom, smo tudi ustrezno stimu-
lirani; zadovoljstvo zaposlenih: največ (4,31) – s sodelavci, najmanj
(3,22) z višino plače.
– Uspešnost poslovanja v obdobju 2011–2013 glede na obdobje
2008–2010 (na ta vprašanja so odgovarjali le l/m/v TA/posloval-
nic). Da so se prihodki od prodaje v drugem preučevanem obdob-
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214