Page 141 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 141
KUSIJA IN ZAKLJUČNE UGOTOVITVE
Pilotna raziskava z metodo komparacije je bila opravljena s ciljem
ugotavljanja in primerjanja celostne ponudbe športnega turizma treh
izbranih turističnih destinacij (Ljubljana, Krajnska Gora in Piran). Kot
podlago smo za ugotavljanje uporabili strateške dokumente razvoja
turizma izbranih turističnih destinacij. Skozi pilotno raziskavo smo
predstavili športno turistične produkte, ki jih razvijajo in ponujajo izbrane
destinacije. Glede na zastavljene cilje smo izbrali nekatere elemente, ki
smo jih definirali glede na pregled obstoječe znanstvene literature (Gibson,
1998, str. 48; Gibson, Attle in Yiannakis, 1998; Weed in Bull, 2004, str.
24; Weed, 2009; Gammon in Ramshaw, 2012; Mihalič in Gartner, 2003;
Berčič et al., 2010). Elemente športnega turizma smo s pomočjo strategij
razvoja turizma izbranih turističnih destinacij predstavili in ugotavljali
njihovo celovitost glede na športno turistično ponudbo destinacije.
Predpostavka je bila, da izbrane destinacije ne ponujajo celovite športno
turistične ponudbe ter posledično niso sistematično povezane z ostalimi
turističnimi produkti, ki jih ponuja izbrana destinacija.
Ob pregledu obstoječih strategij razvoja turizma izbranih destinacij smo
naleteli na prvo omejitev pilotne raziskave, ki jo predstavlja pomanjkanje
aktualnih strateških dokumentov razvoja turizma izbranih destinacij.
Ugotovili smo, da ima samo destinacija Ljubljana aktualno strategijo
razvoja turizma za obdobje od 2014 – 2020. Ostali dve destinaciji Kranjska
Gora in Piran trenutno nimata aktualne strategije razvoja turizma oz.
strategije za obdobje po letu 2015. Zaradi tega smo se odločili, da bomo
uporabili zadnje možne obstoječe strategije razvoja turizma, ki smo jih
lahko poiskali.
Posledično ne presenečajo rezultati, ki nakazujejo na dejansko stanje
izbranih destinacij. Destinacija Ljubljana v svoji strategiji razvoja turizma
najbolj celovito in skladno z identiteto, trendi in cilji razvija in trži
ponudbo športnega turizma. Poleg razvoja športnih produktov je močan
poudarek namenjen organizaciji mednarodno pomembnih športnih
prireditev (mednarodna športna tekmovanja ter športne prireditve z
aktivno udeležbo). Skladno s tem gradijo in obnavljajo ustrezno športno
infrastrukturo (Športni park Stožice). Za obdobje 2014 - 2020 je
predvidena tudi priprava strategije razvoja športnega turizma destinacije
Ljubljana z željo postati mesto športnih doživetij. Strategija športnega
turizma bo vsekakor pomenila še dodatno razvijanje športno turističnih
139
Pilotna raziskava z metodo komparacije je bila opravljena s ciljem
ugotavljanja in primerjanja celostne ponudbe športnega turizma treh
izbranih turističnih destinacij (Ljubljana, Krajnska Gora in Piran). Kot
podlago smo za ugotavljanje uporabili strateške dokumente razvoja
turizma izbranih turističnih destinacij. Skozi pilotno raziskavo smo
predstavili športno turistične produkte, ki jih razvijajo in ponujajo izbrane
destinacije. Glede na zastavljene cilje smo izbrali nekatere elemente, ki
smo jih definirali glede na pregled obstoječe znanstvene literature (Gibson,
1998, str. 48; Gibson, Attle in Yiannakis, 1998; Weed in Bull, 2004, str.
24; Weed, 2009; Gammon in Ramshaw, 2012; Mihalič in Gartner, 2003;
Berčič et al., 2010). Elemente športnega turizma smo s pomočjo strategij
razvoja turizma izbranih turističnih destinacij predstavili in ugotavljali
njihovo celovitost glede na športno turistično ponudbo destinacije.
Predpostavka je bila, da izbrane destinacije ne ponujajo celovite športno
turistične ponudbe ter posledično niso sistematično povezane z ostalimi
turističnimi produkti, ki jih ponuja izbrana destinacija.
Ob pregledu obstoječih strategij razvoja turizma izbranih destinacij smo
naleteli na prvo omejitev pilotne raziskave, ki jo predstavlja pomanjkanje
aktualnih strateških dokumentov razvoja turizma izbranih destinacij.
Ugotovili smo, da ima samo destinacija Ljubljana aktualno strategijo
razvoja turizma za obdobje od 2014 – 2020. Ostali dve destinaciji Kranjska
Gora in Piran trenutno nimata aktualne strategije razvoja turizma oz.
strategije za obdobje po letu 2015. Zaradi tega smo se odločili, da bomo
uporabili zadnje možne obstoječe strategije razvoja turizma, ki smo jih
lahko poiskali.
Posledično ne presenečajo rezultati, ki nakazujejo na dejansko stanje
izbranih destinacij. Destinacija Ljubljana v svoji strategiji razvoja turizma
najbolj celovito in skladno z identiteto, trendi in cilji razvija in trži
ponudbo športnega turizma. Poleg razvoja športnih produktov je močan
poudarek namenjen organizaciji mednarodno pomembnih športnih
prireditev (mednarodna športna tekmovanja ter športne prireditve z
aktivno udeležbo). Skladno s tem gradijo in obnavljajo ustrezno športno
infrastrukturo (Športni park Stožice). Za obdobje 2014 - 2020 je
predvidena tudi priprava strategije razvoja športnega turizma destinacije
Ljubljana z željo postati mesto športnih doživetij. Strategija športnega
turizma bo vsekakor pomenila še dodatno razvijanje športno turističnih
139