Page 143 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 143
umentu razvoja turizma predstavljajo priložnost, vendar zahtevajo
nekatere ukrepe po gradnji nove športne infrastrukture (Športni park
Lucija, Športno prireditvena dvorana in zunanji bazen, gradnja novih
kolesarskih poti in počivališč). Glede na to, da je strategija v zaključni fazi
oz. je njena veljavnost že potekla ugotavljamo, da ni prišlo do realizacije
predvidenih aktivnosti. Za strateško usmerjenost povezano s
konkurenčnostjo turistične ponudbe bo v prihodnje potrebno več aktivnosti
na področju zagotavljanja ustrezne športne infrastrukture, ki bo omogočala
atraktivne in mednarodne prepoznavne športne prireditve. Dober primer
ustreznega razvoja športne infrastrukture in posledično celostne ponudbe
športnega turizma opazimo v hrvaški Istri, kjer najdemo številne
destinacije (Umag, Poreč in Novi Grad), ki so svojo ponudbo športnega
turizma dvignile na visoko raven. Poleg športne ponudbe za rekreativne
športnike (kolesarski turizem) je zaradi ustrezne športne infrastrukture
omogočena vadba tudi za profesionalne športnike in ekipe. Celostna
ponudba, ki omogoča priložnosti za vse elemente športnega turizma je
vsekakor prava pot, ki bi lahko bila začrtana v naslednjem strateškem
dokumentu destinacije Piran.

Pilotna raziskava zaradi nekaterih raziskovalnih omejitev predstavlja
poskus pregleda elementov celostne ponudbe športnega turizma na podlagi
strateških dokumentov razvoja turizma izbranih destinacij Ljubljana,
Kranjska Gora in Piran. Izbrane destinacije v svojih strateških dokumentih
razvoja turizma športnemu turizmu posvečajo posebno pozornost in ga
razvijajo skladno s svojimi zmožnostmi. Vseeno lahko opazimo številne
razlike med izbranimi destinacijami, ki so predstavljeni v pilotni
komparativni raziskavi. Glede na rezultate lahko ugotovimo, da je
destinacija Ljubljana s svojimi usmeritvami ter ustrezno športno
infrastrukturo na pravi poti, da postane destinacija s celostno ponudbo
športnega turizma. Veseli tudi dejstvo, da so edina destinacija, ki razmišlja
o izdelavi Strategije športnega turizma, ki bo pomenila še dodatno
razvijanje celostne ponudbe športno turističnih produktov in posledično
privabilo več športnih turistov. Izbrani destinaciji Kranjska Gora in Piran
bosta morali graditi svojo celostno ponudbo športnega turizma na
obstoječih športno turističnih produktih in v prihodnje razvijati športno
infrastrukturo ter izkoristiti svoje prednosti in priložnosti na področju
športne zapuščine.

141
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148