Page 232 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 232
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek
uèence uèijo improvizirati, jim s tem omogoèajo tekmovanja in tudi vpis na srednjo
stopnjo. V Sloveniji imamo tudi izobra evanja Willemsove pedagogike, ki vkljuèuje
uèenje improvizacije. Prav tako je na trgu vse veè ponudbe razliènih izobra evanj za
uèiteljev na tem podroèju. Pri 7,3 % uèiteljev se je pouèevanje spremenilo, vendar niso
zapisali, na kakšen naèin. Pri 6,4 % uèiteljev se pouèevanje ni spremenilo. Predvidevamo,
da so v tem dele u zajeti predvsem mlajši uèitelji, ki e od zaèetka pouèevanja uporabljajo
sodobne metode dela oziroma starejši uèitelji, ki niso pripravljeni spremeniti naèina
svojega dela. Iz podatkov lahko povzamemo, da se je pouèevanje v glasbenih šolah
spremenilo. Zaznati je pozitiven trend uporabe sodobnih metod pouèevanja.
Z razvojem sodobne tehnologije smo pridobili vrsto uporabnih naprav, ki jih uporabljamo
v vsakdanjem ivljenju, hkrati pa nam lahko slu ijo kot pripomoèek pri delu v glasbeni
šoli. Zanimalo nas je, ali uèitelji uporabljajo sodobno tehnologijo pri pouku.
Graf 5: Uporaba sodobne tehnologije pri pouku
Iz Grafa 5 je razvidno, da najveè uèiteljev, kar 61,8 odstotka, pri pouku uporablja
raèunalnik. Sledi internet, ki ga uporablja 46,4 % uèiteljev, 24,5 % jih uporablja pametni
telefon, 11,8 % pa tablièni raèunalnik. Interaktivno tablo uporablja 1,8 % uèiteljev;
predvidevamo, da sta to uèitelja nauka o glasbi. 6,4 % uèiteljev je zapisalo, da uporablja
drugo sodobno tehnologijo, vendar ni navedlo, kaj. Le 18,2 % uèiteljev pri pouku ne
uporablja sodobne tehnologije. Iz tega razberemo, da si veèina uèiteljev pri pouku pomaga
s sodobno tehnologijo. Predvidevamo, da so se bili uèitelji primorani nauèiti uporabljati
raèunalnik, saj v treh èetrtinah šol uèitelji uporabljajo raèunalnik e za samo
administracijo. Posledièno so zagotovo ugotovili tudi njegove prednosti. Vse javne
glasbene šole imajo tudi svojo spletno stran, tako, da se uèitelji te ko izognejo sodobni
tehnologiji. Tudi Akademska in raziskovalna mre a Slovenije - Arnes - zagotavlja
omre ne storitve šolam, med drugim tudi gostovanje elektronske pošte, ki je za uèitelje in
šole brezplaèno. Kot smo e omenili, se glasbene šole lahko prijavljajo tudi na razpise
ministrstva za sofinanciranje raèunalniške opreme. Glasbene šole so z uporabo
e-administracije uèiteljem morale zagotoviti tudi dostop do raèunalnika in interneta.
232
uèence uèijo improvizirati, jim s tem omogoèajo tekmovanja in tudi vpis na srednjo
stopnjo. V Sloveniji imamo tudi izobra evanja Willemsove pedagogike, ki vkljuèuje
uèenje improvizacije. Prav tako je na trgu vse veè ponudbe razliènih izobra evanj za
uèiteljev na tem podroèju. Pri 7,3 % uèiteljev se je pouèevanje spremenilo, vendar niso
zapisali, na kakšen naèin. Pri 6,4 % uèiteljev se pouèevanje ni spremenilo. Predvidevamo,
da so v tem dele u zajeti predvsem mlajši uèitelji, ki e od zaèetka pouèevanja uporabljajo
sodobne metode dela oziroma starejši uèitelji, ki niso pripravljeni spremeniti naèina
svojega dela. Iz podatkov lahko povzamemo, da se je pouèevanje v glasbenih šolah
spremenilo. Zaznati je pozitiven trend uporabe sodobnih metod pouèevanja.
Z razvojem sodobne tehnologije smo pridobili vrsto uporabnih naprav, ki jih uporabljamo
v vsakdanjem ivljenju, hkrati pa nam lahko slu ijo kot pripomoèek pri delu v glasbeni
šoli. Zanimalo nas je, ali uèitelji uporabljajo sodobno tehnologijo pri pouku.
Graf 5: Uporaba sodobne tehnologije pri pouku
Iz Grafa 5 je razvidno, da najveè uèiteljev, kar 61,8 odstotka, pri pouku uporablja
raèunalnik. Sledi internet, ki ga uporablja 46,4 % uèiteljev, 24,5 % jih uporablja pametni
telefon, 11,8 % pa tablièni raèunalnik. Interaktivno tablo uporablja 1,8 % uèiteljev;
predvidevamo, da sta to uèitelja nauka o glasbi. 6,4 % uèiteljev je zapisalo, da uporablja
drugo sodobno tehnologijo, vendar ni navedlo, kaj. Le 18,2 % uèiteljev pri pouku ne
uporablja sodobne tehnologije. Iz tega razberemo, da si veèina uèiteljev pri pouku pomaga
s sodobno tehnologijo. Predvidevamo, da so se bili uèitelji primorani nauèiti uporabljati
raèunalnik, saj v treh èetrtinah šol uèitelji uporabljajo raèunalnik e za samo
administracijo. Posledièno so zagotovo ugotovili tudi njegove prednosti. Vse javne
glasbene šole imajo tudi svojo spletno stran, tako, da se uèitelji te ko izognejo sodobni
tehnologiji. Tudi Akademska in raziskovalna mre a Slovenije - Arnes - zagotavlja
omre ne storitve šolam, med drugim tudi gostovanje elektronske pošte, ki je za uèitelje in
šole brezplaèno. Kot smo e omenili, se glasbene šole lahko prijavljajo tudi na razpise
ministrstva za sofinanciranje raèunalniške opreme. Glasbene šole so z uporabo
e-administracije uèiteljem morale zagotoviti tudi dostop do raèunalnika in interneta.
232