Page 317 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 317
Dimitrij Beuermann, CELOSTNA GLASBENA ŠOLA

Dimitrij Beuermann
Zavod RS za šolstvo

CELOSTNA GLASBENA ŠOLA

Izvleèek
V èlanku bomo predstavili trirazse nostni model Zemljevida uènih ciljev ter na njega postavili
posamezne operativne uène cilje iz uènih naèrtov programa Glasba in Pravilnika o ocenjevanju na
glasbenih šolah. Prikazali bomo, da se uèni cilji na Zemljevidu uènih ciljev zdru ujejo v tri jasno
loèene skupine. V nadaljevanju èlanka bosta predstavljeni dve smeri potovanja po tem zemljevidu:
poustvarjalna in ustvarjalna. Nato bodo predstavljene tri temeljne oblike ocenjevanja: po ena na
vsakem izmed treh podroèij Zemljevida uènih ciljev. Štirje kriteriji za ocenjevanje bodo izpeljani iz
treh podroèij Zemljevida uènih ciljev ter iz ocene uspešnosti procesnih korakov uèenca med šolskim
letom.

Kljuène besede: glasba, Zemljevid uènih ciljev, ocenjevanje

Abstract
The Holistic Music School
In this article the three dimensional model of the Map of Learning Objectives will be presented. The
learning objectives of the curriculum of the program Music will be put on this map exstended by the
Rules of the assessment at music schools. We will show that the learning objectives on the Map of
Learning Objectives combine into three clearly distinct groups. The article will present two
fundamental forms of travel on the map: performing and creative. The article will be continued by
presentation of the three basic forms of assessment for each of the three areas of the Map of Learning
Objectives. The four criteria for evaluation will be derived from three areas of the Map of Learning
Objectives and from assessment of student’s process performance during the school year.

Keywords: music, Map of Learning Objectives, assessment

Oblikovanje Zemljevida uènih ciljev

Najpomembnejše vprašalnice, ki razkrivajo strukturo uènega in ocenjevalnega
prostora

Beseda celostno nam ustvarja miselno podobo neèesa vseobsegajoèega, popolnega,
oziroma sliko stvari, ki izpolnjuje cel obseg prostora … Da bi zaobjeli podobo te celote in
hkrati izostrili pogled na njene sestavne dele, je potrebno iskati odgovore na razlièno
usmerjena vprašanja, ter z njimi osvetljevati kar najbolj natanèno podobo resnice. Pri
vsakem raziskovanju in spoznavanju stvari nam je v pomoè zbirka šestih vprašalnic, s
katerimi v vseh svetovnih jezikih uspešno razkrivamo ta ali ona dejstva o raziskovani
stvari. V Tabeli 1 so zapisane najpomembnejše vprašalnice v slovenskem, angleškem in
nemškem jeziku.

317
   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322