Page 321 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 321
Dimitrij Beuermann, CELOSTNA GLASBENA ŠOLA

Trirazse ni model uènih ciljev
Slika na papirju obièajno predstavlja dvorazse no odslikavo trirazse ne resniènosti, prav
tako kot senca predmeta, ki jo vir svetlobe zariše na steni ali tleh. Zato si zdaj postavimo
vprašanje: katera bi utegnila biti izvorna oblika prostora, ki na papir meèe prav takšno
senèno podobo, kot je prikazana na Sliki 1. Prav ta prvinska trirazse na podoba bi nam še
posebej dobro prikazala medsebojne odnose med našimi tremi vprašalnicami. Seveda se
bomo, spoštovana bralka ali bralec, pri vzpostavljanju prostorskih prikazov medsebojnih
razmerij med vprašalnicami Kaj?, Kako? in Zakaj? nekaj malega zanašali tudi na pomoè
vaših prostorskih predstav in domišljije.
Kar pravšnja za naše namene se izka e podoba sedlasto ukrivljene ravnine: na dveh
spodnjih prostorih bomo lahko razpostavili vse materialne elemente vprašanj Kaj? in
Kako?, na zgornjih podroèjih pa bomo doloèili mesto za vsake vrste miselne širjave
vprašanja Zakaj?

Slika 2: Sedlasto ukrivljena ravnina oblikuje trirazse ni prostor.

Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Hiperbolièni_paraboloid (1. 12. 2016).
Razliène sedlasto ukrivljene ravnine najdemo tudi v naravi. Na primer: Kamniško sedlo v
stvarni resniènosti povezuje dolino Kamniške Bistrice in Logarsko dolino, v gorske
višave pa se na levi strani sedla vzpenja Brana, na desni pa Planjava; takole:

Slika 3: Kamniško sedlo.

Vir: Zoks77, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27765919 (1. 12. 2016).

321
   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326