Page 322 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 322
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

Posamezne uène cilje, ki predstavljajo naše tri vprašalnice, lahko razmestimo tudi kar na
Kamniško sedlo. V vsako dolino postavimo eno vprašalnico: dogovorimo se, da zastavico
z vprašalnico Kaj? umestimo v Logarsko dolino, v dolino Kamniške Bistrice pa
vprašalnico Kako?

Z vprašalnico Zakaj? odsopihamo na Planjavo in od tam, iz miselnega helikopterskega
pogleda, od zgoraj opazujemo dogodke v obeh materialnih dolinah. Èe pa bi od tod šli (v
mislih, seveda, le v mislih!) še bolj navzgor, bi iz velikih višav nad Brano lahko ugledali
podobo naših ciljev, kot nam jih je ponazorila e Slika 1.

S pomoèjo miselnega helikopterskega pogleda (in primerne kolièine tovrstne razumske
telovadbe) lahko spodbudimo tudi naše uèence, da iz miselne ravni opazujejo samega
sebe: kako se sprehajajo v svojem materialnem, pa tudi v miselnem svetu6. Vidijo lahko,
kako se jim to ali ono posreèi ali pa spodleti – na primer pri vaji inštrumenta. Pogled od
zgoraj jih lahko vodi med ovirami in jim prihrani velike kolièine nepotrebnih te av in
dragocenega èasa nasploh.

Le še naše tri vprašalnice zdaj postavimo na Sliki 4 (oh, spet papirnato dvorazse ni) na
prava mesta.

Slika 4: Kaj?, Kako? in Zakaj? v trirazse nem prostoru.

Za hip se zdaj ustavimo, uredimo misli in poglejmo, kaj smo ugotovili do tega trenutka. Pri
opisu virov, dejavnosti in idej oziroma ciljev7 smo uporabili tri od šestih elementarnih
vprašalnic: Kaj?, Zakaj? in Kako? in jih razpostavili na Zemljevid uènih ciljev. Materialna
vprašanja in ustrezni odgovori se nahajajo ob vzno ju prehoda èez »Kamniško sedlo«.
Oblika prostora, ki ju povezuje, je tukaj odprta navzven in to se dobro povezuje z naravo
materialnih stvari in dejavnosti, ki jih je mogoèe spoznati s pomoèjo èutil ali merskih
inštrumentov.

Miselno ravnino pa opredeljuje vprašalnica Zakaj?, ki je samo navidezno umešèena v
bli ino vprašanj Kaj? in Kako? – pot do njih pripelje od zgoraj, preko samega sedla ter se

6 Spoznavanje o spoznavanju. Dostopno na spletnem naslovu: https://sl.wikipedia.org/wiki/Metakognicija
(obiskano: 14. 12. 2016).

7 Na tem mestu opišimo pomembno razliko med idejami in cilji. Ideja nam predstavlja zamisel, ki v
preteklosti še ni bila izoblikovana, zgolj navdih, ki bo (morda) pripeljal do uresnièitve. Cilji pa so bili
postavljeni e v preteklosti in jih je (obièajno) potrebno v prihodnosti kar najbolj natanèno uresnièiti.

322
   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327