Page 103 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 103
Razvoj glasbeno-specifičnih gibalnih
spretnosti mladih glasbenikov kot stičišče
medpodročnega povezovanja
kineziologije in glasbenega izobraževanja

Matej Plevnik
Univerza na Primorskem
matej.plevnik@fvz.upr.si

Strokovni pristopi ter poglobljeno medpodročno povezovanje, ki presega ob-
stoječi sistem glasbenega izobraževanja, predstavljajo nove trende razvoja
mladih glasbenikov in nudijo številne priložnosti za vpeljavo celostnih metod
poučevanja. Namen raziskave, izvedene v okviru projekta »Učenje glasbenega
inštrumenta po meri učenca«, je bil ugotoviti, kakšen je razvoj nekaterih glas-
benospecifičnih gibalnih spretnosti pri 32 učencih Glasbene šole Koper, starih
od 7 do 16 let. V ta namen smo izvedli dva gibalna testa za merjenje koordi-
nacije oko-roka (testa »neritmično udarjanje« in »met žogice v steno«). Iz ra-
ziskave so razvidni trendi izboljšanja rezultatov koordinacije oko – roka glede
na razred glasbenega inštrumenta, ki ga obiskujejo. Napredek v razvoju se raz-
likuje glede na (a)simetričnost obremenitev igranja, dominantnost okončin in
spol glasbenikov. V sklopu splošnih didaktičnih smernic v glasbenem izobraže-
vanju bi veljalo zapisati tudi medpodročne didaktične usmeritve in navodila, ki
bi bila usmerjena k celostni skrbi za skladen telesni, gibalni in glasbenih razvoj
mladih glasbenikov.
Ključne besede: glasba, celostni razvoj, medpodročno povezovanje, kineziolo-
gija, koordinacija

Uvod
Glasbeno šolstvo je v mnogih evropskih državah po vsebini, programu in or-
ganiziranosti celostno vključeno v šolske sisteme. Kot tako je fleksibilno in
dovzetno za pozitivne izkušnje sorodnih evropskih glasbeno-izobraževalnih
sistemov, pa tudi nove ideje interdisciplinarnega področja glasbenega izo-
braževanja (García in Dogani 2011). Slovenski javni izobraževalni sistem omo-
goča mladim, da se poleg splošnega izobraževanja v osnovnih in srednjih šo-
lah vključujejo v program glasbenega izobraževanja v okviru glasbenih šol.
Vpetost glasbenih šol v nacionalni vzgojno-izobraževalni sistem je posebna
vrednota (Rotar Pance 2019, 23). Glasbena šola tistim učencem, ki na spreje-
mnih izpitih izkažejo potrebno nadarjenost, omogoča vključitev v glasbeni

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.101-114
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108