Page 99 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 99
Transdisciplinarne teme namesto predmetov

zanimanje, in drugič, veščine raziskovanja, ki se v sistemu IB razvijajo in nad-
grajujejo ves čas ter za katere se zdi, da velja, da se razvijajo postopoma.

Iz analize študije primera je namreč razvidno, da je IB PYP zaokrožena ce-
lota, katere delčki se načrtno skladajo s ciljem razvijanja točno določenega
profila mladega človeka. Težko si je zato predstavljati, da bi lahko učenci cen-
tralne ideje enako učinkovito uporabljali za pridobivanje in grajenje svojega
znanja brez celovitega konteksta, ki ga ponuja IB ali drug primerljiv sistem. Na
osnovi izsledkov študije primera domnevamo, da bi bilo to praktično nemo-
goče brez celovite uvedbe poizvedovalnega učenja. Nedvomno pa bi bilo v
prihodnosti smiselno preveriti, ali bi morda lahko sistem IB PYP celovito upo-
rabili pri izvedbi kurikula, ki mu sledi sistem slovenskih javnih šol. Sistem IB
je bil namreč v osnovi zasnovan zato, da se prilagaja različnim kontekstom in
kurikulom.

Literatura
Alberta Learning. 2004. Focus on Inquiry: A Teacher’s Guide to Implementing

Inquiry-Based Learning. Edmonton, AB: Alberta Learning and Teaching Re-
sources Branch.
Banchi, H., in R. Bell. 2008. »The Many Levels of Inquiry.« Science and Children
46 (2): 26–29.
Bell, T., D. Urhahne, S. Schanze in R. Ploetzner. 2010. »Collaborative Enquiry Le-
arning: Models, Tools, and Challenges.« Journal of Science Education 3 (1):
349–377.
Brown, P. 2003. »The Opportunity Trap: Education and Employemnt in a Global
Economy.« European Educational Research Journal 2 (1): 141–179.
Chu, S., K. Chow, S. Tse in C. Collier Kuhlthau, C. 2008. »Grade 4 Students’ De-
velopment of Research Skills Through Inquiry-Based Learning Projects.«
School Libraries Worldwide 14 (1): 10–37.
de Jong, T., in W. R. van Joolingen. 1998. »Scientific Discovery Learning with
Computer Simulations of Conceptual Domains.« Review of Educational Re-
search 68 (2): 179–202.
Dewey, J. 1897. My Pedagogic Creed. New York in Chicago: Kellogg.
Evensen, D. H., in C. E. Hmelo, ur. 2000. Problem-Based Learning: A Research Per-
spective on Learning Interactions. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Freire, P. 1993. Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum.
Gardner, H., in V. Boix-Mansilla. 1995. »Teaching for Understanding – Within and
Across Disciplines.« Educational Leadership 51 (5): 14–18.
Glažar, S., in D. Petek. 2015. Raziskovalno učenje za kakovostno znanje naravo-
slovja v zgodnjem šolskem obdobju. Koper: Annales.
Henson, K. 2003. »Foundations for Learner-Centered Education: A Knowledge
Base.« Education 1124 (1): 5–16.

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104