Page 105 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 105
Razvoj glasbeno-specifičnih gibalnih spretnosti mladih glasbenikov

Preglednica 1 Mejniki glasbenega in gibalnega razvoja

Mejniki glasbenega razvoja Mejniki gibalnega razvoja (1)
(1) (2) (3) (4)

Prenatalno– Odzivanje na zvok Refleksna faza Stopnja vkodiranja (zbira- Prenatalno–
1 leto nja) informacij 4 mesece
Stopnja dekodiranja (pro- 4 mesece–
1–2 let Spontano ustvarjanje Začetna (rudimen- cesiranja) informacij 1 leto
glasbe tarna) faza Stopnja inhibicije refleksov Rojstvo–
Predkontrolna stopnja 1 leto
2–3 let Pričetek reproduciranja pe- Temeljna faza Začetna stopnja 1–2 let
3–4 let semskih fraz, ki jih otrok sliši 2–3 let
Osnovna stopnja
4–5 let Usvojitev okvirne melodije; 4–5 let
možnost razvoja absolu- Zrela stopnja
5–6 let tnega posluha, če se otrok Splošna stopnja 6–7 let
uči igranja na glasbilo 7–10 let
6–7 let Specifična stopnja
7–8 let Razlikovanje med tonskimi Specializirana stopnja 11–13 let
8–9 let višinami in odmevi pre- 14+ let
9–10 let prostih ritmičnih vzorcev
s ploskanjem
10–11 let
12–17+ let Razumevanje pojmov »gla-
sno« in »hitro«; razlikovanje
pojmov »enako« in »raz-
lično« v lažjem tonalnem
ali ritmičnem vzorcu

Napredek petja v intonaciji;
boljše dojemanje tonalne
kot atonalne glasbe

Presojanje konsonance ozi- Specializirana faza
roma disonance

Napredek v izvajanju rit-
mičnih nalog

Napredek v percepciji
ritma in v razvoju glasbe-
nega spomina; usvojitev
dvodelnih melodij; obču-
tek za kadence

Razvija se občutek za har-
monijo in presojo estetskih
elementov glasbe

Napredek v presojanju in
kognitivnem ter čustve-
nem odzivanju na glasbo

Opombe Naslovi stolpcev: (1) okvirno starostno obdobje, (2) stopnje glasbenega razvoja, (3) faze gibal-
nega razvoja, (4) stopnje gibalnega razvoja. Povzeto po Hargreaves (1986, 61) ter Gallahue, Ozmun in Goo-
dway (2012, 19).

vanja poudarja, naj učitelji izkoristijo možnosti dodatnega izobraževanja na
drugih področjih, kar bo prispevalo k večji kakovosti njihovega dela. Dosega-

103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110