Page 107 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 107
Razvoj glasbeno-specifičnih gibalnih spretnosti mladih glasbenikov
Preglednica 2 Pregled kinezioloških vsebin v ciljih učnih načrtov predmetov v glasbenih
šolah (Nacionalna komisija za vsebinsko prenovo glasbenega šolstva 2003)
Brenkala Citre Razvijajo izvajalske spretnosti in koordinacijo gibanja
Negujejo pravilno držo telesa in citer pri igranju
Harfa Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitiven odnos do dela
Kitara Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitivni odnos do dela
Tamburice Razvijajo izvajalske spretnosti in koordinacijo gibanja
Negujejo pravilno držo telesa in citer pri igranju
Glasbila Diatonična Razvijajo disciplino, koncentracijo, samokontrolo, vztrajnost, spomin, mo-
s tipkami harmonika toriko, psihofizično kondicijo in doslednost
Negujejo pravilno držo telesa in inštrumenta pri igranju
Harmonika Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja
Klavir Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja
Orgle Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja
Godala Viola Razvijajo motorične in izvajalske spretnosti ter koordinacijo rok
Kontrabas Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitiven odnos do dela
Violina Razvijajo motorične spretnosti in koordinacije ter veščine igranje na violini
Violončelo Ustvarjajo pogoje za sproščeno držo telesa (operativni cilj, 1. Razred)
Petje Petje Negujejo naravno, neprisiljeno, logično držo za dobro izvajanje
Pevski zbor Povezovanje petja z drugimi glasbenimi, splošnoumetniškimi in tudi zunaj-
glasbenimi področji
Pihala Fagot Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Flavta Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Klarinet Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Oboa Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Saksofon Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Kljunasta flavta Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Tolkala Tolkala Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe
Trobila Pozavna Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe
Rog Pridobivajo motorične spretnosti, nujne za izvajanje in zapisovanje glasbe
Trobenta Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe
Tuba in druga Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
konična glasbila sovanje glasbe
Drugo Orkester –
Komorna igra –
Nauk o glasbi –
Solfeggio Nadgrajujejo in medpredmetno povezujejo usvojena glasbena znanja
Metode
Študija je bila del projekta »Učenje glasbenega inštrumenta po meri učenca«,
ki je bil izveden v okviru projektnega razpisa »Po kreativni poti do praktič-
105
Preglednica 2 Pregled kinezioloških vsebin v ciljih učnih načrtov predmetov v glasbenih
šolah (Nacionalna komisija za vsebinsko prenovo glasbenega šolstva 2003)
Brenkala Citre Razvijajo izvajalske spretnosti in koordinacijo gibanja
Negujejo pravilno držo telesa in citer pri igranju
Harfa Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitiven odnos do dela
Kitara Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitivni odnos do dela
Tamburice Razvijajo izvajalske spretnosti in koordinacijo gibanja
Negujejo pravilno držo telesa in citer pri igranju
Glasbila Diatonična Razvijajo disciplino, koncentracijo, samokontrolo, vztrajnost, spomin, mo-
s tipkami harmonika toriko, psihofizično kondicijo in doslednost
Negujejo pravilno držo telesa in inštrumenta pri igranju
Harmonika Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja
Klavir Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja
Orgle Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja
Godala Viola Razvijajo motorične in izvajalske spretnosti ter koordinacijo rok
Kontrabas Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitiven odnos do dela
Violina Razvijajo motorične spretnosti in koordinacije ter veščine igranje na violini
Violončelo Ustvarjajo pogoje za sproščeno držo telesa (operativni cilj, 1. Razred)
Petje Petje Negujejo naravno, neprisiljeno, logično držo za dobro izvajanje
Pevski zbor Povezovanje petja z drugimi glasbenimi, splošnoumetniškimi in tudi zunaj-
glasbenimi področji
Pihala Fagot Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Flavta Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Klarinet Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Oboa Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Saksofon Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Kljunasta flavta Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja
Tolkala Tolkala Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe
Trobila Pozavna Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe
Rog Pridobivajo motorične spretnosti, nujne za izvajanje in zapisovanje glasbe
Trobenta Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe
Tuba in druga Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
konična glasbila sovanje glasbe
Drugo Orkester –
Komorna igra –
Nauk o glasbi –
Solfeggio Nadgrajujejo in medpredmetno povezujejo usvojena glasbena znanja
Metode
Študija je bila del projekta »Učenje glasbenega inštrumenta po meri učenca«,
ki je bil izveden v okviru projektnega razpisa »Po kreativni poti do praktič-
105