Page 107 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 107
Razvoj glasbeno-specifičnih gibalnih spretnosti mladih glasbenikov

Preglednica 2 Pregled kinezioloških vsebin v ciljih učnih načrtov predmetov v glasbenih
šolah (Nacionalna komisija za vsebinsko prenovo glasbenega šolstva 2003)

Brenkala Citre Razvijajo izvajalske spretnosti in koordinacijo gibanja
Negujejo pravilno držo telesa in citer pri igranju

Harfa Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitiven odnos do dela

Kitara Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitivni odnos do dela

Tamburice Razvijajo izvajalske spretnosti in koordinacijo gibanja
Negujejo pravilno držo telesa in citer pri igranju

Glasbila Diatonična Razvijajo disciplino, koncentracijo, samokontrolo, vztrajnost, spomin, mo-
s tipkami harmonika toriko, psihofizično kondicijo in doslednost
Negujejo pravilno držo telesa in inštrumenta pri igranju

Harmonika Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja

Klavir Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja

Orgle Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja

Godala Viola Razvijajo motorične in izvajalske spretnosti ter koordinacijo rok

Kontrabas Razvijajo vztrajnost, disciplino, koncentracijo, spomin, posluh, motoriko,
psihofizično kondicijo in pozitiven odnos do dela

Violina Razvijajo motorične spretnosti in koordinacije ter veščine igranje na violini

Violončelo Ustvarjajo pogoje za sproščeno držo telesa (operativni cilj, 1. Razred)

Petje Petje Negujejo naravno, neprisiljeno, logično držo za dobro izvajanje

Pevski zbor Povezovanje petja z drugimi glasbenimi, splošnoumetniškimi in tudi zunaj-
glasbenimi področji

Pihala Fagot Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja

Flavta Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja

Klarinet Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja

Oboa Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja

Saksofon Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja

Kljunasta flavta Razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo rok, jezika in dihanja

Tolkala Tolkala Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe

Trobila Pozavna Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe

Rog Pridobivajo motorične spretnosti, nujne za izvajanje in zapisovanje glasbe

Trobenta Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
sovanje glasbe

Tuba in druga Pridobivajo motorične spretnosti in veščine, potrebne za izvajanje in zapi-
konična glasbila sovanje glasbe

Drugo Orkester –

Komorna igra –

Nauk o glasbi –

Solfeggio Nadgrajujejo in medpredmetno povezujejo usvojena glasbena znanja

Metode
Študija je bila del projekta »Učenje glasbenega inštrumenta po meri učenca«,
ki je bil izveden v okviru projektnega razpisa »Po kreativni poti do praktič-

105
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112