Page 109 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 109
Razvoj glasbeno-specifičnih gibalnih spretnosti mladih glasbenikov

Analiza podatkov
Podatke smo analizirali z računalniškim programom za statistične analize
SPSS 26.0, in sicer z metodami opisne statistike (frekvence, aritmetična sre-
dina, standardni odklon). Po testiranju predpostavk statističnih testov smo
statistično značilnost razlik izračunali z neparametričnim Mann-Whitneyevim
U- in Kruskal-Wallisovim H(5)-testom ter multivariatno analizo variance (MA-
NOVA). Za analizo povezanosti smo uporabili Spearmanov test povezanosti.
Stopnjo tveganja smo določili pri p < 0.05. Rezultati so prikazani kot aritme-
tična sredina – standardni odklon (AS ± SO).

Rezultati in razprava
Smernice glasbenega izobraževanja (Nacionalna komisija za vsebinsko pre-
novo glasbenega šolstva 2003; Krek in Metljak 2011; Young in Ilari 2019; Gar-
cía in Dogani 2011; Gruhn 1997) med ustreznimi rešitvami za obogatitev glas-
benega izobraževanja predlagajo ukrepe programske, organizacijske pa tudi
didaktične narave. Povezovanje področij glasbenega izobraževanja in kine-
ziologije predstavlja ukrep didaktične narave. Ta vodi v celostno obravnavo

Preglednica 4 Rezultati testa »neritmično udarjanje« glede na ročnost in razred
inštrumenta

Razred N Leva roka Desna roka
inštrumenta
() () () () () () () ()

.  , ,   , ,  
.
.  , ,   , ,  
.
.  , ,   , ,  
.
Skupaj  , ,   , ,  

 , ,   , ,  

 , ,   , ,  

 , ,   , ,  

Opombe Naslovi stolpcev: (1) število ponovitev, (2) standardni odklon, (3) minimum, (4) ma-
ksimum. Test povzet po Metikoš idr. (1989, 27).

Slika 1 Število ponovitev 12
10
Rezultati testa »neritmično 8
udarjanje« glede na ročnost 6
in razred inštrumenta 4
(svetlo – leva roka, temno – 2
desna roka) 0

1. razred 2. razred 3. razred 4. razred 5. razred 6. razred

107
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114